۳۰ دی ۱۳۹۲، ۱۵:۳۰

یک‌چهارم نهایی جام حذفی؛

استقلال حریف مس می‌شود یا ذوب‌آهن/ جدال در تهران برای فرار از بحران!

استقلال حریف مس می‌شود یا ذوب‌آهن/ جدال در تهران برای فرار از بحران!

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی فردا با برگزاری دو بازی پیگیری می‌شود، دیدارهایی که استقلال برای نزدیک شدن به کسب دو جام در یک فصل و ذوب‌آهن برای از دست ندادن شانس حضور در آسیا در اصفهان برابر هم به میدان می‌روند. در تهران هم دو تیم بحران زده راه‌آهن و تراکتور مقابل هم صف آرایی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله یک‌چهارم نهایی رقابتهای جام حذفی باشگاه‌های کشور در حالی فردا سه‌شنبه با برگزاری دو بازی دیگر پیگیری می‌شود که در روز نخست این مرحله، پنجشنبه هفته گذشته مس کرمان در وقت‌های اضافه با نتیجه 3 بر یک برابر صنعت نفت آبادان به پیروزی دست یافت تا نخستین تیم راه یافته به مرحله نیمه‌نهایی این رقابتها لقب بگیرد.

در دومین روز این مرحله اما راه‌آهن سورینت در تهران میزبان تراکتورسازی تبریز است و دیدار دو تیم ذوب‌آهن اصفهان و استقلال تهران درحالی در ورزشگاه فولادشهر برگزار می‌شود که برنده آن بازی به مصاف مس کرمان خواهد رفت.

راه‌آهن سورینت - تراکتورسازی تبریز
جدال دو تیم بحران‌زده لیگ برتر در جام حذفی، مسابقه‌ای که راه‌آهن سورینت و تراکتورسازی تبریز سعی دارند ناکامی خود در لیگ را با رسیدن به پیروزی در این بازی مهم جبران کنند. راه‌آهن پس از پیروزی برابر ملوان در هفته هجدهم لیگ برتر، در 5 هفته گذشته طعم پیروزی را نچشیده و شاید پیروی در این بازی و صعود به مرحله بعدی، ورحیه بازیکنان این تیم را برای حضور موفق در 7 بازی حساس و سرنوشت ساز پایانی لیگ آماده کند.

اما در آن سوی میدان تراکتورسازی قرار دارد که 4 هفته از پیروزی بدور بوده و به همین خاطر به رده ششم جدول سقوط کرده است. آنها که برای نخستین مرتبه در لیگ سیزدهم بدون حضور جلالی میدان می‌آیند، با هدایت موقت باغ آبادی، نمی‌خواهد فرصت بسیار خوب آسیایی شدن از مسیر جام حذفی را از دست بدهند. تراکتوری‌ها که نخستین بازی خود در جام حذفی برابر یک تیم لیگ برتری را تجربه می‌کنند، اگر در این بازی پیروز شوند، به آرامش نسبی رسیده و خود را برای حضور موفق در دیدارهای باقیمانده لیگ برتر مجهزتر می‌کنند. 

حال باید دید در این مسابقه که هر دو تیم به موفقیت در آن امیدوارند تا از این مسیر به آسیا رسیده و به وضعیت خود سروسامان دهند، کدام تیم به آرامش رسیده و کدام تیم همچنان در بحران نتیجه‌گیری باقی خواهند داد.

ذوب‌آهن اصفهان - استقلال تهران
ناکامی در لیگ و قرار گرفتن در خطر سقوط مشکلی است که حتی با حضور مجتبی تقوی به عنوان سرمربی تیم ذوب‌آهن نیز هنوز بطور کامل برطرف نشده است. آنها که در فاصله 6 روز باید دو مرتبه از استقلالی‌ها در ورزشگاه فولاد شهر میزبانی کنند، یک بار در جام حذفی و یک بار در لیگ، اگر بتوانند در این دو بازی پیروز شوند، قطعا به بحران‌های نتیجه‌گیری خود پایان داده و به بقا در لیگ برتر ادامه می‌دهند.

آنها که یکی از موفق‌ترین تیم‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا در دهه دوم سال 2000 بودند، تنها راه صعودشان به آسیا از مسیر کوتاه جام حذفی میسر می‌شود، پس قصد ندارند این فرصت بزرگ را حتی در روز رویارویی با تیم مطرح استقلال که صدرنشین لیگ است، از دست بدهند.

اما استقلالی‌ها هم به اصفهان نمی‌آیند که بازنده شوند. همانطور که امیر قلعه‌نویی گفته است، این تیم تهرانی تفکر کسب 2 جام در فصل جاری فوتبال ایران را دارد. آنها در لیگ صدرنشین هستند و در دربی هم به نتیجه دلخواه رسیدند و در جام حذفی هم مسیر هموارتری را نسب به دیگر مدعیان پیش رو دارند. 

استقلالی‌ها اگر در این بازی پیروز شوند، در مرحله نیمه نهایی به مصاف مس کرمان می‌روند و این یعنی راه آسانتر برای رسیدن به فینال و قهرمانی. حال باید دید آنها می‌توانند از مسیر تهران - اصفهان به نیمه نهایی برسند و یا با شکست در این بازی، ذوب‌آهن را از بحران خارج کرده و خودشان دوباره اسیر حاشیه‌های می‌شوند.

برنامه ادامه دیدارهای باقی‌مانده از مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به شرح زیر است:
سه‌شنبه - 01/11/92
* راه‌آهن سورینت - تراکتورسازی تبریز، ساعت 14، ورزشگاه دستگردی
* ذوب‌آهن اصفهان - استقلال تهران، ساعت 16:45، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

یکشنبه - 06/11/92
* فولاد خوزستان - پرسپولیس، ساعت 16:45، ورزشگاه الغدیر اهواز

کد خبر 2217491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha