۳۰ دی ۱۳۹۲، ۱۵:۴۱

جراحی:

گازرسانی به روستاهای قهاب رستاق دامغان تا یک ماه آینده عملیاتی می شود

گازرسانی به روستاهای قهاب رستاق دامغان تا یک ماه آینده عملیاتی می شود

دامغان - خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان از آغاز عملیات اجرایی گاز رسانی به روستاهای قهاب رستاق در "جنوب دامغان"، "آستانه"، "تویه دروار" و "دشت بو" این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا جراحی صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران در محل اداره گاز شهرستان دامغان با اشاره به اینکه کار گازرسانی به روستاهای قهاب رستاق در جنوب، آستانه، تویه دروار و دشت بو دامغان با پیگیری نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و از سوی شرکت گاز استان سمنان اجرا خواهد شد گفت: برای اجرای کار گاز رسانی به 23 روستای قهاب رستاق در جنوب دامغان 125 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه 800 خانوار در منطقه قهاب رستاق ساکن هستند افزود: با برنامه ریزی های انجام شده کار گاز رسانی این منطقه محروم تا یک ماه آینده عملیاتی می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان با بیان این مطلب که توسعه متوازن همواره در دستور کار این شرکت بوده است خاطر نشان کرد: محرومیت زدایی و توجه به نقاط دور دست و کم بهره در اولویت ما قرار دارد.

جراحی با یادآوری این نکته که 300 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های گاز رسانی در سال آینده پیش بینی شده تصریح کرد: با اجرای طرح های گاز رسانی ضریب برخورداری از گاز در روستاهای استان به80  درصد خواهد رسید.

وی با اشاره به آغاز کار گازرسانی به روستاهای آستانه، تویه دروار و دشت بو دامغان در سال آینده عنوان کرد: مناطق فرومد، مهستان و بکران شهرستان میامی نیز مناطقی هستند که در دستور کار گاز رسانی قرار دارند.

مدیر عامل شرکت گاز استان سمنان با تاکید بر اینکه در حال حاضر 71 درصد از نقاط روستایی استان سمنان از نعمت گاز برخوردارند، گفت: میانگین کشوری برخورداری نقاط روستایی از گاز طبیعی 45 درصد است.

جراحی در خاتمه با اشاره به اینکه در استان سمنان 230 هزار مشترک گاز وجود دارد اذعان داشت: تمامی شهرهای این استان به صورت 100 درصد گاز رسانی شده و مردم از نعمت گاز برخوردارند.

کد خبر 2217924

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha