۲ بهمن ۱۳۹۲، ۸:۵۷

با کتاب «365 بازی و سرگرمی»؛

هم بازی کنید هم یاد بگیرید!

هم بازی کنید هم یاد بگیرید!

روانشناسان بر این باورند وقتی آموزش با بازی و روش‌های سرگرم‌کننده همراه باشد، کودکان اشتیاق بیشتری به یادگیری از خود نشان می‌دهند. کتاب «365 بازی و سرگرمی» به گونه‌ای طراحی شده که علاوه بر سرگرم کردن بچه‌ها، اطلاعات عمومی آنها را هم بالا می‌برد.

به گزارش خبرنگار مهر، هر کودک و نوجوانی، همان قدر که به تعلیم و تربیت احتیاج دارد، نیازمند تفریح و بازی است. کودکان در قالب بازی می‌توانند هنر با هم زیستن را بیاموزند و از بودن در کنار‌ یکدیگر لذت ببرند. بازی به آنها یاد می‌دهد که با بزرگ‌تر از خود، چطور رفتار کنند و برخوردشان با کوچک‌ترها چگونه باشد و همه این ویژگی‌ها در بازی نهفته است. بازی‌هایی که امروز، با ورود رایانه و بازی‌های رایانه‌ای، رنگ باخته و به خاطره‌ای گنگ و دور تبدیل شده‌اند.

«365 بازی و سرگرمی»، همان‌گونه که از نامش پیداست، کتابی شامل 365 معما، جدول، نقاشی و طراحی است که اوقات فراغت کودکان را پر می‌کند؛ قدرت یادگیری آنها را بالا می‌برد و نوشتن را در آنها تقویت می‌کند و در عین حال استعداد حل مسائل ریاضی در بچه‌ها شکوفا و هوششان سنجیده می‌شود.

روان‌شناسان بر این باورند وقتی آموزش با بازی و روش‌های سرگرم‌کننده همراه باشد، کودکان اشتیاق بیشتری به یادگیری از خود نشان می‌دهند. سرگرمی‌های این کتاب به قدری متنوع است که کودک می‌تواند یک روز، معما حل کند؛ روز بعد مسئله ریاضی؛ روز دیگر جدول کلمه‌های متقاطع. او می‌تواند بازی با حروف را هم تجربه کند.

کتاب«365 بازی و سرگرمی» به گونه‌ای طراحی شده که علاوه بر سرگرم کردن بچه‌ها، اطلاعات عمومی آنها را هم بالا می‌برد. همچنین برای این‌که کودکان از درستی جواب‌ها اطمینان حاصل کنند در پایان کتاب، جواب بعضی سرگرمی‌ها و مساله‌ها آمده است. 

«365 بازی و سرگرمی»، تالیف و ترجمه طیبه ملک‌محمودی است که در 1100 نسخه و به قیمت 10 هزار تومان از سوی انتشارات قدیانی منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کد خبر 2218737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha