۲ بهمن ۱۳۹۲، ۱۶:۵۸

سردار حزني:

اجرای ۴۵۰ پروژه محرومیت‌ زدایی در کردستان/ 90 درصد طرح‌هاي محروميت‌زدايي عمراني است

اجرای ۴۵۰ پروژه محرومیت‌ زدایی در کردستان/ 90 درصد طرح‌هاي محروميت‌زدايي عمراني است

سنندج - خبرگزاری مهر: فرمانده قرارگاه قرب کوثر از عقد قرارداد و اجرايي كردن ۴۵۰ پروژه محرومیت‌ زدایی در کردستان با همکاری قرارگاه حمزه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ضیاالدین حزنی بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح طرح هاي محرومیت‌ زدایی در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان كه در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: در استان کردستان در طول سال جاری قرارداد ۴۵۰ پروژه به منظور رفع چهره محرومیت از استان با قرارگاه حمزه منعقد شده است.

وی با اشاره به مهمترين پروژه هاي در دست اجرا در قالب عملياتي كردن طرح محروميت زدايي بیان کرد: این پروژه ها در زمینه های مسجد، غسالخانه، سالن هاي ورزشی، خانه های عالم، حوزه علمیه، کتابخانه، جاده و مصلی بوده و با همکاری نیروهای مردمی، نیروهای زمینی، سپاه و هوافضا اجرایي خواهد شد.

فرمانده قرارگاه قرب کوثر افزود: حرکات نیروهای سپاه مردمی بوده و تنها برای رفع محرومیت‌ زدایی از مناطق مختلف، مردم یاری و مردم‌ داری است که در کنار تمام ماموریت‌ ها و وظایف خود به آن نیز اهتمام می ورزند.

سردار حزنی گفت: اعتبار این پروژه‌ ها در سطح استان بالغ بر پنج میلیارد و ۹۰ میلیون تومان بوده است که تاکنون نیز ۳۶۱ مورد آن اجرایی شده است و تمام این اقدامات سپاه در مناطق مختلف با نام هدیه رهبری انجام خواهد شد.

وي همچنین عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح‌ ها در مناطق مختلف رضایت مقام معظم رهبری، امام شهدا و ارج نهادن به خون پاک شهدا است و در كنار اين مهم کمک به رفع فقر در کشور، مستحکم کردن پیوند مردم با نظام، رشد اقتصادی وضعیت مردم، آبادانی مملکت، پاسداری از اسلام و حل مشکلات مردم از ديگر اهداف اجرايي كردن طرح هاي محروميت زدايي به شمار مي رود.

وی با اشاره به گستره طرح هاي اجرايي شده در قالب محروميت زدايي در استان كردستان بیان کرد: ۹۰ درصد این طرح‌ ها عمرانی بوده و مابقی در بخش آموزشي، فرهنگی و امدادی انجام شده است.

سردار حزنی با اشاره به وضعيت اجرايي كردن طرح محروميت زدايي در ساير نقاط كشور عنوان کرد: ۱۲ هزار و ۶۱۲ پروژه از محل سودهای قرارگاه خاتم در سطح کشور اجرایی شدند که در بخش‌ های مختلف انجام شده است.

وی افزود: این پروژه‌ ها در بخش ورزشی به تعداد ۸۰۳، خانه بهداشت ۶۶۳، مسجد و حسینه سه هزار و ۱۷۶، مدرسه ۴۷۵، سرویس بهداشتی ۴۳۱، خانه عالم هزار و ۴۸، جاده روستایی هزار و ۶۶۵ مورد بوده است.

وی یادآوری شد: در استان کردستان همچنین کمک به گسترش مساجد و توسعه حوزه‌ های علمیه لازم است چرا که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری توسعه بیشتر مساجد الزامی است و اين طرح در سراسر كشور به ويژه استان كردستان با جديت بيشتري دنبال و پيگيري مي شود.

سردار حزنی در پايان سخنان خود بيان كرد: تاكنون و در سايه اقدامات صورت گرفته سه هزار پروژه تحویل مردم داده شده، دو هزار جاده روستایی، ۶۰ موج شکن در مناطق ساحلی توسط نیروهای سپاه ساخته شده است.‌

کد خبر 2219637

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha