۲ بهمن ۱۳۹۲، ۱۹:۴۹

برنامه وزارت جهاد، علمی کردن کشاورزی است

برنامه وزارت جهاد، علمی کردن کشاورزی است

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه یکی از موانع اصلی رشد بخش کشاورزی ، سنتی بودن آن است، گفت: برنامه ریزی کرده ایم تا کشاورزی کشور را به سمت علمی و تحقیقاتی شدن، حرکت دهیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، موحدیان عطار در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی تکنولوژی کشاورزی ایران (اصفهان) افزود: بی تردید مدیریت سنتی جلوی پیشرفت و توسعه بخش کشاورزی کشور را خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: امروز در بخش کشاورزی باید از مدیریت مالکانه به سمت مدیریت عالمانه حرکت کنیم تا قابلیت‌ها افزایش یافته و به حداکثر راندمان تولید برسیم.

معاون وزیر جهادکشاورزی بر استفاده از نیروهای آموزش دیده در حوزه کشاورزی تاکید کرد و گفت: باید نیروهای تربیت شده دانشگاهی را آماده کنیم تا وارد محیط کار و تولید شوند و همچنین باید در بخش کشاورزی کشورمان ارتقای دانش صورت گیرد.

موحدیان عطار تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تاکنون بیش از 1 میلیون و 400 هزار نفر روز، آموزش بخش های مختلف کشاورزی ارائه کرده و افراد آموزش دیده را آماده ورود به بازار کار کرده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی افزود: در بخش تولید کشاورزی حلقه پیوسته ای نداریم و هنوز نتوانسته ایم متناسب با دنیا در بخش کشاورزی پیش برویم.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی کشور نیازمند تحول است، گفت: امروزه یکی از بخش های مهم کشاورزی ، استفاده صحیح از نهادها است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی به برپایی دوازدهمین نمایشگاه بین المللی تکنولوژی کشاورزی ایران (اصفهان) اشاره کرد و اظهارداشت: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای رقابت سالم بین عرضه کنندگان محصولات کشاورزی است.

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی تکنولوژی کشاورزی ایران(اصفهان) از امروز تا 5 بهمن ماه، هر روز از ساعت 14 تا 20 در محل نمایشگاههای بین المللی استان اصفهان آماده بازدید علاقمندان است.

کد خبر 2219735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha