۳ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۵۷

مولوی:

کمبود ریل، بهره برداری از راه آهن نهاوند را به تاخیر می اندازد

کمبود ریل، بهره برداری از راه آهن نهاوند را به تاخیر می اندازد

نهاوند - خبرگزاری مهر: فرماندار شهرستان نهاوند با بیان اینکه پیشرفت اجرایی راه آهن شهرستان نهاوند مطابق برنامه زمان بندی شده است، در حال حاضر بزرگترین مشکل بهره برداری از این راه آهن کمبود ریل است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی مولوی عصر چهارشنبه ضمن بازید از روند پیشرفت راه آهن خط ملایر- نهاوند اظهار داشت: پروژه راه آهن نهاوند خط ارتباطی ایران و عراق است که ریل گذاری خط راه آهن ملایر - نهاوند 47 کیلومتر طول دارد.

مولوی افزود: راه آهن ملایر- نهاوند از مهمترین طرح های اجرایی دولت در غرب کشور است که با اعتباری افزون بر 25 میلیارد تومان در حال ساخت است و تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: در طول مسیر احداث راه آهن از ملایر به نهاوند 200 پل ساخته خواهد شد که 50 فقره آن مربوط به غلاف بتونی برای آبیاری مزارع و اراضی کشاورزان مسیر راه آهن خواهد بود و یک ایستگاه فرعی در روستای طائمه و یک ایستگاه اصلی در روستای دهنو عبدالملکی نهاوند احداث خواهد شد.

فرماندار شهرستان نهاوند عنوان کرد: راه آهن نهاوند از پروژه های ملی و مهر ماندگار است که عملیات اجرایی آن اردیبهشت سال 1389 آغاز شد و قرار بود مطابق برنامه، عملیات زیرسازی آن تا پایان تابستان سال 1392 به پایان برسد.

مجتبی مولوی با اشاره به حجم کاری وسیع و پیشرفت این طرح گفت: برای بهره برداری راه آهن ملایر- نهاوند یک مشکل بزرگ و اساسی وجود دارد که آن کمبود ریل است که با مکاتبات و رایزنی های انجام شده با مسئولین استانی و کشوری قرار است ریل مورد نیاز این طرح از کشور روسیه و یا چین تهیه شود.

مولوی افزود: به توجه به وعده های داده شده در خصوص راه آهن غرب کشور که از ایستگاه سمنگان اراک آغاز و سپس به ملایر و نهاوند و کرمانشاه متصل و نهایتاً تا مرز خسروی امتداد می‌یابد، باید تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمری از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط در راستای تسریع در روند اجرایی این پروژه عظیم و ملی صورت گیرد.

کد خبر 2219825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha