۳ بهمن ۱۳۹۲، ۱۵:۱۸

رجایی:

قانون هوای پاک، آلایندگی کشور را به استانداردهای جهانی نزدیک می کند

قانون هوای پاک، آلایندگی کشور را به استانداردهای جهانی نزدیک می کند

اراک - خبرگزاری مهر: رئیس كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي درمجلس با اشاره به نهایی شدن قانون هوای پاک در مجلس گفت: تصویب و اجرای قانون هوای پاک، آلایندگی کشور را به استانداردهای جهانی نزدیک می کند.

 به گزارش خبرنگار مهر،عباس رجایی ظهر پنجشنبه در حاشیه افتتاح عرضه سوخت در اراک با بیان اینکه قانون هوای پاک در مجلس نهایی شده و در دستور کار قرار گرفته گفت: اگر قانون هوای پاک در مجلس به تصویب برسد به نظر می‌رسد که در آینده بتوانیم گام‌های جدی و مؤثری در بهبود وضعیت هوا و کاهش آلودگی‌های آن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در این قانون پیشنهاد شده به واحدهای آلاینده‌ای همچون نیروگاه شازند مهلت داده شود که اقدامات لازم جهت استفاده از سوخت پاک را انجام داده و نسبت به استفاده از این نوع سوخت اقدام کنندگفت: در غیر اینصورت مجازات پیش‌بینی شده در خصوص آنان توسط مرجع عالی قضایی اعمال می‌شود.

قانون یاد شده کاملا پیشرفته و دارای ضمانت اجرایی قوی است

رجایی  با تأکید براینکه قانون هوای پاک در صورت تصویب نهایی این امکان را به محیط زیست می‌دهد که با صنایع آلاینده برخورد کند اظهار کرد: قانون یاد شده کاملا پیشرفته و دارای ضمانت اجرایی قوی است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: بر اساس این قانون بنزین یورو 4 ظرف کمتر از یک سال در تمامی جایگاه های سوخت کشور توزیع خواهد شد و شرایط آلایندگی سوخت در کشور به استانداردهای جهانی می رسد.

وی افزود: طبق تعهداتی که دستگاه های اجرایی از جمله سازمان محیط زیست، وزارت نفت مکلف شدند حداقل گوگرد و بنزین از سوخت مصرفی کشور کاهش خواهد یافت.

48 درصد آلودگی هوای اراک مربوط به خودروهاست

مدیر کل محیط زیست استان مرکزی با اشاره به اینکه 48 درصد آلودگی هوای اراک مربوط به خودروهاست افزود: استفاده از سوخت بنزین یورو 4 ، 24 درصد از این آلودگی کاهش خواهد یافت.

امیر انصاری گفت: 24 درصد آلودگی نیز مربوط به خودروهای فرسوده است که با تغییر ناوگان حمل ونقل نیز آلودگی ناشی از خودروها را نخواهیم داشت.

امیر انصاری با بیان اینکه این نوع سوخت به استانداردهای اروپایی نزدیک است افزود: کاهش آلودگی هوا ناشی از احتراق بنزین در خودروها با اکتان 92 (درجه آرام سوزی) کاهش ترکیبات گوگرد از هزار به زیر 50 پی پی ام و کاهش ترکیبات هیدروکربنها به زیر یک درصد از مزایای این نوع سوخت است.

گفتنی است همزمان با پنجمین روز از هفته هوای پاک عرضه سوخت یورو 4 در 10 جایگاه سوخت کلانشهر اراک آغاز شد همچنین علاوه بر شهر اراک توزیع این نوع سوخت همزمان در دو جایگاه سوخت شازند نیز انجام گرفت.

کد خبر 2220084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha