۵ بهمن ۱۳۹۲، ۷:۱۴

محمدی خبر داد:

صدور مجوز ایجاد نخستین منطقه ویژه علم و فناوری کشور در جزیره عباسک

صدور مجوز ایجاد نخستین منطقه ویژه علم و فناوری کشور در جزیره عباسک

بوشهر - خبرگزاری مهر: رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس گفت: مجوز ایجاد نخستین منطقه ویژه علم و فناوری کشور در جزیره عباسک بوشهر صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی محمدی عصر جمعه در آئین بررسی جزیره عباسک برای الحاق به دهکده دانایی محور بوشهر اظهار داشت: ساخت دهکده دانایی محور بوشهر نقش بسیار مهمی در توسعه استان بوشهر در ابعاد مختلف و همچنین زمینه تولیدات بیشتر علمی را فراهم می‌کند و زمینه ساز رشد و پیشرفت استان خواهد بود.

وی به اشاره به مساحت یک‌هزار و 500 هکتاری جزیره عباسک بوشهر، خاطرنشان ساخت: 400 هکتار از جزیره عباسک بوشهر به پارک علم و فنآوری خلیج فارس بوشهر داداه می‌شود تا دهکده دانایی محور بوشهر ساخته شود.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس بوشهر با اشاره به معافیت‌های مالیاتی و گمرکی شرکت‌های دانش بنیان با استقرار در این دهکده، تصریح کرد: پارک علم و فناوری تلاش‌های بسیار زیادی را در راستای توسعه علم و دانش در بخش‌های مختلف انجام می‌دهد و شرکت‌های فعال نیز می‌توانند با حضور در این دهکده تحقیقات خود را در نزدیکترین منطقه به دریا انجام دهند.

راه‌اندازی دهکده دانایی محور در جزیره عباسک بوشهر

وی با اشاره به صدور مجوز ایجاد نخستین منطقه ویژه علم و فناوری کشور در جزیره عباسک بوشهر در شورای علوم، تحقیقات و فناوری، تصریح کرد: این مجوز بر اساس گزارش پیشرفت طرح ملی تولید انرژی نو از جلبک‌ها و تولید مواد دارویی و بهداشتی در جزیره عباسک بوشهر صادر شد

محمدی ادامه داد: پارک علم و فناوری خلیج فارس تلاش های بسیاری را برای توسعه فعالیت‌های علمی و فناوری داشته است و استقرار مراکز دانشگاهی و صنعتی در یک سایت ویژه وظایف پارک‌های علم و فناوری است که در این زمینه نیز تلاش‌های لازم را داریم.

وی با اشاره به راه‌اندازی دهکده دانایی محور در جزیره عباسک بوشهر، بیان داشت: منطقه فعال در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، سلامت، دانشگاه و تولید سوخت‌‌های زیستی در این دهکده ساخته می‌شود.

کد خبر 2220664

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha