۱۴ بهمن ۱۴۰۰، ۲۱:۳۸

رئیس مرکز تحقیقات زیست‌فناوری دریایی خلیج‌فارس بوشهر:

توسعه زیست‌فناوری پزشکی دریایی در استان بوشهر ضروری است

توسعه زیست‌فناوری پزشکی دریایی در استان بوشهر ضروری است

بوشهر- رئیس مرکز تحقیقات زیست‌فناوری دریایی خلیج‌فارس بوشهر گفت: توسعه زیست‌فناوری پزشکی دریایی در استان بوشهر ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، پروفسور ایرج نبی‌پور عصر پنج‌شنبه در نشست با معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اظهار داشت: مأموریت دانشگاه نسل سوم، تبدیل و ترجمان دانش کسب شده به جامعه است.

رئیس مرکز تحقیقات زیست‌فناوری دریایی خلیج‌فارس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: امروزه درمان بیماری‌هایی مانند چاقی، دیابت و قلبی و عروقی بدون نگاه به زیرساخت‌های بیولوژیک، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و ارزشی امکان‌ناپذیر است که هر کدام از این مسائل بر روی یکدیگر تأثیرگذار هستند.

وی تصریح کرد: محققان معتقدند برای مقابله با این بیماری‌ها به شبکه‌ای احتیاج است که بر تمام شبکه‌ها حاکم باشد و طب مدرن در این زمینه کارساز نیست و پس از بررسی‌های بسیار سیستم پزشکی تحت عنوان ”p4” مطرح شد که بر اساس آن برای درمان بیماری‌ها نسخه واحدی وجود ندارد و بلکه نسخه خاصی برای هر فرد وجود دارد.

پروفسور ایرج نبی‌پور با بیان اینکه دهکده دانایی برای پیشرفت روبه‌رشد علم ضروری است که در سطح بین‌المللی نگاه ویژه‌ای به آن‌ها شده و با سرعت چشمگیری درحال‌توسعه و پیشرفت هستند افزود: دهکده دانایی بوشهر طراحی و نقشه اولیه برای اولین بار در کشور تهیه و تدوین شده است.

وی افزود: خلیج‌فارس دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری است و از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به زیست‌فناوری دریایی اشاره کرد که می‌تواند نقش مهمی در تولید سوخت از جلبک‌ها، تهیه غذا، تأمین دارو و … داشته باشد.

رئیس مرکز تحقیقات زیست‌فناوری دریایی خلیج‌فارس بوشهر بر لزوم توسعه زیست‌فناوری پزشکی دریایی تأکید کرد و گفت: زیست‌فناوری دریایی در گستره صنایع غذایی، توسعه شیوه‌های نوآورانه بر پایه فناوری برای کشت و پرورش گونه‌های آبزیان دریایی و ارائه و یا افزایش کارایی و کیفیت محصولات غذایی دریایی با معرفی گونه‌های جدید برای کشت و پرورش از طریق درک بهتر بنیان مولکولی و فیزیولوژیک تولیدمثل، رشد، نمو و کنترل این فرایندها، توجه نشان می‌دهد.

دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در حاشیه سفر خود به استان بوشهر به همراه دکتر حسن ملکی‌زاده سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با پروفسور ایرج نبی‌پور رئیس مرکز تحقیقات زیست‌فناوری دریایی خلیج‌فارس بوشهر دیدار کرد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت همچنین در این سفر از موزه تاریخ پزشکی خلیج‌فارس بوشهر نیز بازدید کرد.

کد خبر 5416261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha