۲۲ بهمن ۱۳۹۲، ۹:۳۳

نبی‌پور:

نقشه اولیه دهکده دانایی بوشهر تدوین شده است

نقشه اولیه دهکده دانایی بوشهر تدوین شده است

بوشهر - خبرگزاری مهر: عضو هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: دهکده دانایی بوشهر طراحی و نقشه اولیه برای اولین بار در کشور تهیه و تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، پروفسور ایرج نبی‌پور عصر دوشنبه در نشست مسئولان استان بوشهر اظهار داشت: امروزه درمان بیماری‌هایی مانند چاقی، دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی بدون نگاه به زیرساخت‌های بیولوژیک، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و ارزشی امکان ناپذیر است که هر کدام از این مسایل بر روی یکدیگر تأثیرگذار هستند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: محققان معتقدند برای مقابله با این بیماری‌ها به شبکه‌ای احتیاج است که بر تمام شبکه‌ها حاکم باشد و طب مدرن در این زمینه کارساز نیست و پس از بررسی‌های بسیار سیستم پزشکی تحت عنوان”p4” مطرح شد که بر اساس آن برای درمان بیماری‌ها نسخه واحدی وجود ندارد و بلکه نسخه واحدی برای هر فرد وجود دارد.

وی افزود: محققان به حدی از پیشرفت رسیده‌اند که می‌تواند با شکافتن ژن‌ها و بررسی‌های تخصصی توسط میکروچیپس‌های مخصوص، بیش از 2500 بیماری را پیش‌بینی نماید.

نبی‌پور بیان داشت: در گام بعدی وقتی برای فرد پیش‌بینی می‌شود که احتمال دارد به چه نوع بیماری مبتلا شود پزشکان بسیار راحت‌تر می‌توانند پیشگیری لازم را انجام دهند تا فرد به بیماری مبتلا نشود.

وی اضافه‌کرد: در گذشته شهر دارای چند دانشکده پراکنده و دور از هم بود که پردیس دانشگاه برای تجمع این دانشکده‌ها توسط دکتر حیدری تکمیل شد و برای گام ‌های بعدی و سیر تکامل دانشگاه در قرن 21 باید دیوار دانشگاه‌ها باید برداشته شود و به شهر بپیوندند تا مردم تفاوتی بین سایر نقاط شهر و دانشگاه احساس نکنند.

نبی‌پور در مورد پیشرفت‌های دانشگاه‎های معتبر دنیا، گفت: در برخی از دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی مانند دانشگاه سیدنی و ادالاید تفاوتی بین شهر و دانشگاه احساس نمی‌شود و این کار باعث پذیرش بهتر دانشگاه‌ها و برقرار شدن ارتباط دانش‌‍‌‌پژوهان با مردم می‌شود و این یکی از بهترین راه برای مقابله با بیماری‌های پیچیده‌ایست که در این دوران وجود دارد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح‌کرد: دهکده دانایی برای پیشرفت روبه‌رشد علم ضروری است که در سطح بین‌المللی نگاه ویژه‌ای به آن‌ها شده و با سرعت چشمگیری در حال توسعه و پیشرفت هستند.

ایرج نبی‌پور خاطرنشان‌کرد: دهکده دانایی بوشهر نیز طراحی و نقشه اولیه برای اولین بار در کشور تهیه و تدوین شده است که در آن تمام مراکز آموزشی پژوهشی، ارتقا سلامت، مراکزی حفاظت از سلامت و مراکز توریسم درمانی جانمایی شده است برای ساخت آن مکان مناسبی نیز در نظر گرفته شده است که به یک قطب دانایی تبدیل می‌شود.

این مقام مسئول خطاب به رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: افرادی مانند شما از جمله مدیرانی هستند که می‌توانند در پیشبرد این اهداف تأثیرگذار باشند تا افق نزدیک روشن پیش‌روی بوشهر بزرگ، خلیج فارس بزرگ و در نهایت ایران بزرگ فراهم شود.

کد خبر 2234009

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha