۵ بهمن ۱۳۹۲، ۹:۱۹

معترضان اوکراینی فقط با استعفای یانوکوویچ راضی می شوند

معترضان اوکراینی فقط با استعفای یانوکوویچ راضی می شوند

وعده های رئیس جمهور اوکراین برای اصلاح کابینه نتوانسته سبب توقف اعتراضات این کشور شود به طوریکه معترضان شب گذشته اعلام کردند فقط با استعفای یانوکوویچ تظاهرات را پایان خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، آسمان اوکراین شب گذشته روشن بود و این به دلیل آن بود که نیمی از این کشور صحنه اعتراضات ضد دولتی شده بود و معترضان با برپایی آتش و سوزاندن لاستیک از یک سو موجب روشن شدن خیابان ها و از سوی دیگر موجب برخاستن دود سیاه تا ساعت ابتدایی صبح شنبه شده بودند.

با اوج گیری اعتراضات در اوکراین روز گذشته "ویکتور یانوکوویچ" رئیس جمهور این کشور، از تصمیم خود برای اصلاح کابینه خبر داد اما معترضان در واکنش به این اعلام رئیس جمهور اظهار داشتند که فقط با کنار رفتن وی از قدرت، اعتراضات خود را کاهش می دهند.

در جریان اعتراضات روز گذشته، تعدادی از ساختمان های دولتی و همچنین وزارتخانه های اوکراین در شهر کی یف به اشغال معترضان درآمده بود.

از سوی دیگر نخست وزیر اوکراین نیز روز گذشته اعلام کرد که آماده کنار رفتن از قدرت در صورت موافقت پارلمان است اما با این وجود اعتراضات در اوکراین همچنان ادامه دارد.

"نیکلای آزاروف" که برای شرکت در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد به داووس سوئیس سفر کرده، اعلام کرد که در صورت رای پارلمان از سمتش کناره گیری می کند.

این در حالی است که پارلمان اوکراین قرار است روز سه شنبه بنا بر درخواست "ویکتور یانوکوویچ" رئیس جمهور این کشور، طرح برکناری آزاروف را بررسی کند.

برکناری دولت و انجام انتخابات زودهنگام یکی از خواسته های مخالفان اوکراینی است. این وضعیت در حالی  است که از صبح جمعه خیابان های کی یف صحنه حضور گسترده معترضان بوده است.

 

کد خبر 2220698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha