۶ بهمن ۱۳۹۲، ۱۳:۴۷

فیلم «راننده و روباه» در فرانسه به نمایش درمی‌آید

فیلم «راننده و روباه» در فرانسه به نمایش درمی‌آید

فیلم مستند بلند «راننده و روباه» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی آرش لاهوتی در برنامه Doc&Doc در سالن «فوروم دزایماژ» فرانسه به نمایش درمی آید.

به گزارش خبرگزاری مهر، با توافق پخش کننده فرانسوی (دوکومانتر سور گراند اکران) و این مرکز، فیلم مستند «راننده و روباه» روز 11 فوریه 2014 (22 بهمن ماه 1392) در برنامه Doc&Doc در سالن «فوروم دزایماژ» فرانسه به نمایش عمومی درمی آید که این برنامه با حضور فیلمساز (آرش لاهوتی) و جلسه پرسش و پاسخ همراه خواهد بود.

Documentaire sur grand écran (فیلم مستند روی پرده بزرگ) یک مؤسسه غیرانتفاعی است که پخش فیلم مستند برای اکران در فرانسه و کشورهای فرانسوی زبان را برعهده دارد. مسئولان این مؤسسه پس از نمایش فیلم «راننده و روباه» در جشنواره «ویزیون دورئل» سوئیس، برای اکران بین المللی این فیلم اظهار تمایل کرده بودند.

مستند «راننده و روباه» که پُرتره ای از محمود کیانی فلاورجانی راننده کامیون و فیلمساز تجربی سینمای ایران است، ضمن کسب جایزه نانوک طلایی جشنواره فلاهرتینا روسیه و جایزه هوگوی طلایی جشنواره شیکاگو آمریکا، در جشنواره های هات داکس کانادا، ویزیون دورئل سوئیس، کراکو لهستان، لوساس فرانسه، آسمان وسیع آمریکا و تی آر تی ترکیه هم به نمایش درآمده است.

ضمن اینکه این فیلم طی روزهای 8 تا 13 بهمن ماه نیز در جشنواره «داک پوینت» هلسینکی فنلاند روی پرده خواهد رفت.

کد خبر 2221816

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha