۸ بهمن ۱۳۹۲، ۹:۰۲

سراجی با مهر عنوان کرد:

اجرای آثار جشنواره تئاتر فجر در استانها مؤثر در جذب تماشاگر

اجرای آثار جشنواره تئاتر فجر در استانها مؤثر در جذب تماشاگر

خرم آباد - خبرگزاری مهر: نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر گفت: اجرای آثار جشنواره تئاتر فجر در استانها در جذب تماشاگران بیشتر موثر است.

محسن سراجی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری کارگاههای آموزشی در حاشیه اجرای آثار جشنواره تئاتر فجر در لرستان اظهار داشت: در حاشیه این جشنواره سه کارگاه آموزشی نمایشنامه نویسی برگزار شد.

وی عنوان کرد: از این تعداد دو کارگاه در خرم آباد و یک کارگاه آموزشی در بروجرد برگزار شد.

سراجی با بیان اینکه این کارگاهها با عنوان "فرآیند نمایشنامه نویسی از ایده تا طرح" برگزار شد، بیان داشت: خوشبختانه استقبال هنرمندان لرستانی از برگزاری این کارگاهها بسیار مطلوب بود.

این مدرس تئاتر همچنین استقبال مردم لرستان از اجرای آثار جشنواره تئاتر فجر در استان را مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: همچنین جلسات نقد و بررسی آثار بسیار پربار بود به طوریکه در این جلسات به خصوص در خرم آباد شاهد حضور خوب هنرمندان بودیم.

سراجی با بیان اینکه علی رغم میزبانی خوب متولیان و هنرمندان لرستانی از گروههای نمایشی مشکلات و کاستی ها در زمینه امکانات و سالنهای اجرای نمایشها وجود داشت، ابراز امیدواری کرد که با حمایتهای مسئولان لرستانی بتوان این مشکلات را رفع کرد.

وی همچنین به تاثیر اجرای آثار جشنواره تئاتر فجر در استانهای مختلف اشاره کرد و بیان داشت: اجرای آثار در استانها موجب می شود که هنرمندان تئاتر همدیگر را ببینند و با آثار استانهای مختلف آشنا شوند.

سراجی عنوان کرد: همچین این امر موجب می شود که هنرمندان بتوانند بازخورد اثر نمایشی را که در یک اقلیم و یا استان دیگر تولید شده را در استانهای مختلف ببینند.

وی ادامه داد: این موضوع به هنرمند کمک می کند که با دریافت بازخوردهای متفاوت یاد بگیرد که چگونه می تواند فرا اقلیم خودش بیندیشد و آثاری را تولید کند که علی رغم مبتنی بودن بر فرهنگ بومی بتواند با افراد مختلف در اقلیم های متفاوت ارتباط برقرار کند.

این نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر "کارناوالی" کردن اجرای تئاتر را از دیگر مزایای اجرای آثار جشنواره فجر در استانها دانست و بیان داشت: سیار شدن اجرای آثار می تواند کمک کند که نمایشها را تماشاگران بیشتری بینند و این امر می تواند در جذب تماشاگران موثر باشد.

کد خبر 2223014

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha