۸ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۳۲

اراک در سومین روز آلوده نفس می کشد/ شستشوی معابر اصلی شهر پایان یافت

اراک در سومین روز آلوده نفس می کشد/ شستشوی معابر اصلی شهر پایان یافت

اراک - خبرگزاری مهر: اراکی ها در حالی برای سومین روز متوالی در هوای آلوده نفس می کشد که رییس سازمان محیط زیست استان مرکزی علت آلودگی هوای اراک را گرد و غبار ناشی از پخش ماسه و نمک می داند و شهردار اراک اعلام می کند شستشوی معابر اصلی به پایان رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلظت آلاینده های هوای اراک در سومین روز متوالی بهمن ماه به دو برابر حد مجاز رسید و مردم این شهر در این روزهای آلوده به سختی نفس می کشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: از ابتدای سال تاکنون شهر اراک 103 روز آلوده خود را پشت سر می گذراند.

امیر انصاری با بیان اینکه غلظت ذرات معلق در هوای اراک به 191 میکرو گرم بر متر مکعب رسیده است گفت: این در حالیست که حد مجاز آلودگی90 میکروگرم بر متر مکعب است که با این احتساب آلودگی هوای اراک امروز به دو برابر مجاز رسیده است.

وی افزود: بر اساس گزارش مرکز پایش آلودگی هوای اراک میانگین غلظت ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرون در 24 ساعت گذشته 276 میکرو گرم بر متر مکعب بوده که بیش از سه برابر حد مجاز بوده است.

انصاری علت افزایش گرد و غبار در هوای اراک را پخش شدن مخلوط ماسه و نمک در سطح معابر و حاکمیت پدیده وارونگی هوا عنوان کرد.

 روز گذشته نیز غلظت آلاینده های موجود در هوای شهر اراک  256 میکروگرم بر متر مکعب بود که در شرایط هشدار قرار داشت.

عباسی: شستشوی معابر اصلی شهر به اتمام رسیده است

شهردار اراک نیز در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: شستشوی معابر اصلی شهر به اتمام رسیده است و تنها معابر فرعی باقی مانده است.

محد ابراهیم عباسی با بیان اینکه در حال شستشوی معابر هستیم اظهارداشت: شستشوی یک هزار و 200 هکتار معابر زمان بر است.

شستشوی معابر پس از بارش برف برای اولین بار در اراک انجام می شود

وی با اشاره به انتقاد برخی مسئولان به عملکرد شهرداری اضافه کرد: تاکنون شستشوی معابر در شهر اراک انجام نشده است و این اولین بار است که پس از برف معابر در حال شستشو است.



 

کد خبر 2223163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha