۲۰ بهمن ۱۳۹۲، ۱۴:۲۴

انصاری:

غلظت دی اکسید گوگرد در هوای کلانشهر اراک به 8 برابر حد مجاز رسید

غلظت دی اکسید گوگرد در هوای کلانشهر اراک به 8 برابر حد مجاز رسید

اراک خبرگزاری مهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: غلظت آلاینده دی اکسید گوگرد (SO2) در هوای کلانهشر اراک، ساعت 10 صبح روزجاری به هشت برابر حد مجاز رسیده است.

امیر انصاری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بر اساس گزارش مرکز پایش استان مرکزی، غلظت لحظه ای دی اکسید گوگرد در هوای شهر اراک  در ساعت 10 صبح روزجاری 289 واحد بوده است؛ این در حالی است که  شاخص استاندارد آن 37 واحد است.

وی غلظت لحظه ای ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرون نیز در هوای اراک در صبح روزجاری را نیز 95 میکروگرم بر متر مکعب دانست و ادامه داد: شاخص استاندارد این آلاینده 90 میکروگرم بر متر مکعب است.

انصاری تصریح کرد: بخش بسیار غلظت دی اکسید گوگرد موجود در هوای اراک و شازند به دلیل سوخت مازوت خطوط تولید انرژی الکتریکی نیروگاه شازند است.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: پیش بینی می شود این روند تا فردا بعدازظهر ادامه یابد.

این مقام مسئول همچنین اضافه کرد: میزان غلظت آلاینده ها در صبح بیشتر است و از سالمندان، بیماران قلبی و عروقی، زنان باردار و کودکان درخواست می شود که حداقل تا ساعت 12 ظهر از حضور در محیط های باز شهری بپرهیزند.

از ابتدای سالجاری تاکنون، استان مرکزی 106 روز ناسالم را گذرانده است.

گفتنی است امروز به علت آلودگی بیش از حد مجاز مدارس اراک و شازند در مقطع ابتدایی و دوره اول متوسطه در نوبت صبح تعطیل بود.
 

کد خبر 2232720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha