۹ بهمن ۱۳۹۲، ۱۵:۰۲

در سال جاری/

میزان جرائم در کهگیلویه و بویراحمد پنج درصد کاهش داشته است

میزان جرائم در کهگیلویه و بویراحمد پنج درصد کاهش داشته است

یاسوج – خبرگزاری مهر: معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سالهای گذشته در استان بعضی از جرایم رشد بالای 10 درصد داشتند اما امسال با تلاشهای پیشگیرانه این نرخ به کمتر از پنج درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، الماس گشتاسبی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال افزود: پیشگیری از وقوع جرائم و فرهنگسازی و اطلاع رسانی میزان جرائم را در استان کاهش خواهد داد.

گشتاسبی بیان کرد: ضرب و جرح عمدی پنج درصد، استعمال مواد مخدر دو درصد و اخلال در نظم عمومی چهار درصد کاهش یافته است.

 وی با بیان اینکه ایران یکی از امن ترین کشورهای دنیاست، اظهار داشت: با تلاش همه مسئولین و فرهنگسازی و آگاهی رسانی به مردم تلاش می کنیم که در آینده این وضعیت بهتر شود.

معاون برنامه ریزی استان نیز در این نشست  با بیان اینکه از سرمایه گذاران استان در حرکت دادن چرخ های اقتصادی انتظار چندانی نداریم، گفت: قصد داریم با استفاده از مشارکت بخش خصوصی در کشور و فاینانس خارجی در استان سرمایه گذاری کنیم.

حسن نوروزی افزود: قانون برنامه پنجم ظرفیت هایی برای توسعه استان دارد که تاکنون به خوبی از آنها استفاده نشده است و برای عبور از منابع محدود بانکی و سرمایه گذاری تلاش می کنیم تا سرمایه گذاریها را در مسیری جدید هدایت کنیم.

پارک جنگلی یاسوج به بخش خصوصی واگذار می شود

شهردار یاسوج نیز در این نشست با اشاره به فعالیتهای انجام شده در راستای استفاده از ظرفیتهای پارک جنگلی یاسوج گفت: پارک جنگلی یاسوج در آینده نزدیک به بخش خصوصی واگذار شده و قرار است مراکز خدماتی، هتل و باغ پرندگان در آن احداث شود.

محمد علی جاوید افزود: متأسفانه در ماههای اخیر کابلهای برق و بعضی از وسایل زیرساختی پارک به سرقت رفته است و باید هر چه سریعتر برای ایجاد یک فضای عمومی در این پارک اقدام کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه در سالهای اخیر بیش از 400 نفر نیروی مازاد وارد شهرداری شده است، گفت: این جذب نیرو بدون در نظر گرفتن زیربناهای اداری آن انجام شده است.

جاوید بیان داشت: از میان این افراد کسانی هستند که بیش از 11 ماه حقوقشان را نگرفته اند و با همین حال به دلیل مازاد بودن از کار اخراج شدند و شاکی شهرداری هستند.

رفع تصرف 108 هکتار اراضی ملی

دبیر شورای نظارتی استان نیز در این نشست با بیان اینکه برنامه های سلامت اداری یکی از اولویت های برنامه ریزی این نهاد است، گفت: حمایت از سرمایه گذاری، وضعیت اشتغال استان، نحوه نظارت و واگذاری اراضی و همچنین مقابله با زمین خواران از برنامه های اصلی ما در سال جاری است.

محمد روانگرد افزود: 108 هکتار از اراضی تصرف شده از دست زمین خوران رفع تصرف شده است و همچنین سند 89 درصد از اراضی شمال شهر یاسوج به نام دولت ثبت شده است.

وی بیان داشت: یکی از مصوبات تأیید شده توسط دولت، احداث پژوهشکده گیاهان دارویی در دانشگاه یاسوج است و امیدواریم همکاری های لازم بین دستگاههای اجرایی در این زمینه انجام شود.

روانگرد با انتقاد از شرکت شهرکهای صنعتی استان گفت: این شرکت هنوز وضعیت کارگاههای فعال و نیمه فعال را مشخص نکرده است زیرا تصمیم گیری در این خصوص باید براساس واقعیت های موجود انجام شود.

کد خبر 2224254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha