۱۱ بهمن ۱۳۹۲، ۱۳:۰۱

حجت الاسلام کوثری:

دهه فجر فرصتی برای پرده برداری از نظام سلطه و خدمات انقلاب است

دهه فجر فرصتی برای پرده برداری از نظام سلطه و خدمات انقلاب است

شیروان- خبرگزاری مهر: امام جمعه شیروان گفت: دهه مبارک فجر فرصتی برای پرده برداری از نظام سلطه و خدمات انقلاب اسلامی است تا نسل های سوم و چهارم، قدر انقلاب اسلامی را بدانند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کوثری در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز شهرستان شیروان که در محل مصلای نماز جمعه شهر شیروان برگزار شد، در ادامه بحث آسیب های اجتماعی، با ذکر آیات و روایات اسلامی، اظهار کرد: یکی از آسیب های فردی و اجتماعی تجاوز از حدود الهی و ارتکاب به گناه و معصیت است که آثار مادی و معنوی مخربی دارد.

وی با ذکر حدیثی از امام محمدباقر(ع)، افزود: هر وقت در جامعه زنا و روابط نامشروع پدید آید مرگ ناگهانی زیاد می شود و کم فروشی و غش در معامله کمبودهای معیشتی را به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام کوثری اضافه کرد: بر مبنای این حدیث عدم پرداخت زکات موجب آسیب به زراعت و میوه ها شده و حکم به ناحق در جامعه نیز سبب ظلم و ستم مردم نسبت به یکدیگر می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه فجر به بیان ریشه های انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: ظلم و ستم و دوری از معنویت، تعطیلی احکام اسلامی، وابسته شدن به غرب، عقب نگاه داشتن ملت و محرومیت آفرینی حکومت فرعونی پهلوی از عوامل و ریشه های انقلاب اسلامی بودند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شیروان اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران دارای ویژگی هایی بود که صد درصد اسلامی بودن، مردمی بودن، وابسته نبودن به خارج، دارای اهداف روشن و شعارهای روشن، حضور دائمی مردم در صحنه، دارای رهبری الهی و استقامت و وحدت مردم از خصائص انقلاب اسلامی هستند.

حجت الاسلام کوثری تصریح کرد: دهه مبارک فجر فرصتی برای پرده برداری از نظام سلطه و خدمات انقلاب اسلامی است تا نسل های سوم و چهارم، قدر انقلاب اسلامی را بدانند.

کد خبر 2225404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha