۴ بهمن ۱۳۹۲، ۱۳:۰۲

حجت الاسلام کوثری:

عدم حضور ايران در ژنو دو سبب رسوايي سازمان ملل شد

عدم حضور ايران در ژنو دو سبب رسوايي سازمان ملل شد

شيروان - خبرگزاري مهر: امام جمعه شيروان گفت: عدم حضور ايران در نشست ژنو دو سبب رسوايي سازمان ملل و دبيركل آن شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسين كوثري در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته مركز شهرستان شيروان كه در محل مصلاي نماز جمعه شهر شيروان برگزار شد، در ادامه مباحث گذشته خود در رابطه با آسیبهای اجتماعی، با بيان اين كه یکی از آسیب های اجتماعی افراط و تفریط است، اظهار كرد: در مقابل اين آسيب اجتماعي، اعتدال به عنوان یک اصل قرآنی و فطری و عقلانی در همه شئون زندگی مطرح است.

به گفته وي قلمرو اعتدال و دوری از افراط و تفریط در فعالیت های عبادی، معیشتی و رفتاری و امور اجتماعی مثل دوستی ها و دشمنی ها، اعلام مواضع، ابراز محبت به اهل بیت(ع) و حوزه سیاسی است.

رييس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان شيروان اضافه كرد: اعتدال موجب رشد و کمال و افراط و تفریط موجب سقوط است چرا كه اعتدال شان عقل و افراط و تفریط شان جهل محسوب مي شود.

حجت الاسلام كوثري در خطبه هاي دوم نماز جمعه مركز شهرستان شيروان با اشاره به برگزاري كنفرانس ژنو دو و عدم حضور ايران در اين نشست، گفت: عدم حضور ایران در ژنو دو موجب معرفی ایران و نقش موثر آن در منطقه شد و مایه رسوایی سازمان ملل آمریکایی و دبیر كل اين سازمان شد.

وی عنوان كرد: آمریکا می کوشد شکست خود در عرصه دیپلماتی را جبران کند و با خلاف گویی در مورد توافق نامه ژنو يك اینگونه وانمود کند که برگ برنده به دست آنهاست اما غافل از اینکه کسی برنده است که با بصیرت و مقاومت بوده و دارای حکومت مردمی باشد.

خطيب نماز جمعه شيروان تصريح كرد: ایران اسلامی تاکنون بارها آمریکا را در عرصه های مختلف شکست داده اما اين كشور از رو نمی رود و با تبلیغات دروغ می خواهد چهره خود را در دنیا ترمیم و دماغ مالیده به زمین خود را معالجه کند.

حجت الاسلام كوثري در بخش ديگري از سخنان خود از بهمن ماه به عنوان ماه مقاومت و پیروزی و شکست آمریکا یاد کرد و با بيان خاطراتي از روزهاي انقلاب، اظهار داشت كه در حال حاضر نيز با حضور گسترده و بصيرت ستودني مردم، آمريكا جواب دندان شکن خود را در 22 بهمن امسال دریافت خواهد کرد.

او اضافه كرد: مرد ایران دخالت های آمریکا در اشغال نظامی فرودگاه مهرآباد در چهارم بهمن 57 برای جلوگیری از ورود امام (ره) و حمایت منافقین و کمونیست ها در شرارت در شهر اصل شهر هزار سنگر در سال 60 را از یاد نمی برد.

امام جمعه شيروان گفت: آمریکا باید بداند مت ایران همان ملت سال 57 است که با رسوایی آمریکا را از ایران بیرون و نظام سلطه و طاغوتی آن را در كشور برچيد.

کد خبر 2220366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha