۲۷ دی ۱۳۹۲، ۱۳:۵۴

حجت الاسلام کوثری:

وضعيت امروز غزه ترجمه حقوق بشر آمريكايي و عرصه رسوايي غرب است

وضعيت امروز غزه ترجمه حقوق بشر آمريكايي و عرصه رسوايي غرب است

شيروان - خبرگزاري مهر: امام جمعه شيروان گفت: وضعيت امروز غزه و فلسطین، ترجمه حقوق بشر آمریکایی و عرصه رسوایی غرب است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسين كوثري در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته مركز شهرستان شيروان كه در محل مصلاي نماز جمعه شهر شيروان برگزار شد، در ادامه مباحث گذشته خود در ارتباط با آسیب های اجتماعی، اظهار كرد: یکی از مخرب ترین آسیب های اجتماعی اختلاف و تفرقه بین امت اسلام است.

وی با ذکر آیاتي از قرآن و روایاتي از حضرت محمد(ص) و ائمه معصومين(ع)، عنوان كرد: پرهیز از تفرقه و دور داشتن جامعه از تفرقه اصولی ترین وظیفه هر انسان مسلمان است.

حجت الاسلام كوثري با بيان اين كه پیامبر اسلام(ص) برای پدید آوردن وحدت و اوج گیری آن دو بال پروازی معرفی کرده اند، افزود: قرآن و عترت دو عامل حفظ وحدت در بين مسلمانان به شمار مي روند و در قرآن مجید مفاهیمی همچون اعتصام به حبل الله در استای ایجاد الفت و وحدت بین مسلمین بيان شده است.

امام جمعه شیروان در ادامه به آثار تفرقه در بين مسلمانان پرداخت و گفت: جنگ و خونریزی، ضعف در نیروی اجتماعي، سیطره ستم گران و قدرت یافتن فرومایگان، انحطاط جامعه و عقب ماندگی از آثار تفرقه است.

به گفته وي بايد در هفته وحدت با استفاده از این فرصت، پیچ و مهره اجتماع را محکم سازی کنیم.

خطيب نماز جمعه شيروان در ادامه با تبریک ولادت پیامبر اکرم(ص) و حضرت امام جعفرصادق(ع) اظهار كرد: باید در تمام عرصه های زندگی پیامبر اسلام(ص) را اسوه خود قرار دهیم و به او اقتدا کنیم تا اهداف عالی رسول الله تحقق یابد.

وي اضافه كرد: خدا پرستی و خدا محوری، استقرار حق و عدالت و رشد و بالندگی فضائل اخلاقی از جمله اهداف بلند مورد نظر پيامبر اسلام(ص) هستند و همه بايد سعي كنيم با عمل به آموزه هاي اسلامي در راستاي تحقق اين اهداف گام برداريم.

امام جمعه شیروان همچنين با اشاره به روز غزه گفت: وضعيت امروز غزه و فلسطین، ترجمه حقوق بشر آمریکایی و عرصه رسوایی غرب است.

حجت الاسلام كوثري افزود: استراتژی آمریکا در جهان اسلام دامن زدن به اختلاف ها در بین شیعه و سنی و قومیتها و ملتها، دفاع از حکومتهای طرفدار غرب در جهان اسلام، بهره گیری از افراد سطحی نگر و مساله دار و افراطی و فرقه سازی است.

کد خبر 2216244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha