۱۳ بهمن ۱۳۹۲، ۸:۳۵

مهر بررسی می‌کند/

خانه‌تکانی ناگهانی در باشگاه سپاهان/ تغییرات مکرر در پرثبات‌ترین باشگاه ایران

خانه‌تکانی ناگهانی در باشگاه سپاهان/ تغییرات  مکرر در پرثبات‌ترین باشگاه ایران

اصفهان – خبرگزاری مهر: با انتخاب مهرزاد خلیلیان به عنوان مدیرعامل باشگاه سپاهان، باشگاه اصفهانی برای سومین بار در فصل جاری دست به تغییر مدیرعامل خود زد.

به گزارش خبرنگار مهر، شایعه تغییر اعضای هیات مدیره باشگاه سپاهان از صبح روز شنبه در محافل ورزشی اصفهان به گوش رسید و بحث خانه‌تکانی باشگاه سپاهان در بین اهالی ورزش استان، دهان به دهان چرخید؛ بررسی‌های خبرنگار مهر در این زمینه ادامه پیدا کرد اما اعضای هیات مدیره باشگاه سپاهان در این زمینه پاسخگو نبودند و مسئولان باشگاه نیز خبری از تغییرات صورت گرفته در این زمینه نداشتند.

در نهایت برکناری محمد ترابیان از مدیرعاملی باشگاه سپاهان و انتخاب مهرزاد خلیلیان به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه اصفهانی، ظهر روز گذشته بر خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت و اعلام شد که طبق تصمیم مدیران کارخانه فولاد مبارکه، مهرزاد خلیلیان به عنوان سومین مدیرعامل این باشگاه اصفهانی در سیزدهمین دوره لیگ برتر انتخاب شد.

مدیران کارخانه فولاد مبارکه در تصمیمی غیرمنتظره ضمن کنار گذاشتن محمد ترابیان از سمت مدیرعاملی این باشگاه، مهرزاد خلیلیان را به عنوان مدیرعامل جدید باشگاه اصفهانی انتخاب کردند تا وی سومین مدیرعامل این باشگاه در فصل جاری لقب بگیرد.

خبر انتخاب خلیلیان به عنوان مدیرعامل باشگاه اصفهانی در شرایطی اعلام شد که اگرچه در هفته‌های گذشته، شایعه تغییر مدیرعامل باشگاه اصفهانی همواره به گوش می‌رسید اما با توجه به نتایج اخیر تیم اصفهانی و درخشش شاگردان زلاتکو کرانچار به لطف حضور بازیکنان جوان، این شایعه روز به روز رنگ باخته بود و حضور اکثر اعضای هیات مدیره باشگاه سپاهان در بازی جمعه شب این تیم مقابل پرسپولیس تهران، این مساله را بیش از پیش از نظرها دور کرد، هرچند که در نهایت تصمیم عملی شد و خلیلیان به عنوان مدیرعامل باشگاه اصفهانی انتخاب شد.

بی‌خبری ترابیان از برکناری!
در شرایطی که خبر برکناری ترابیان روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت، محمد ترابیان، مدیرعامل باشگاه اصفهانی نسبت به این مساله ابراز بی‌اطلاعی کرده و به نوعی اعلام کرد که انتخاب خلیلیان بدون هماهنگی او صورت گرفته است؛ همچنین یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه سپاهان تا ساعتی قبل از اعلام تغییرات، در گفتگو با مهر، این مساله را تکذیب و از تغییرات صورت گرفته، ابراز بی‌اطلاعی کرد اما پس از آن خبر ایجاد تغییرات در هیئت مدیره باشگاه سپاهان نیز بر خروجی رسانه‌ها قرار گرفت.

روز گذشته حسین کفعمی، محمد عطایی، نیک‌فر و مهرزاد خلیلیان به عنوان اعضای جدید معرفی شدند و تنها ناصر نوری‌صفا از اعضای گذشته هیات مدیره، به همکاری خود با هیات مدیره باشگاه سپاهان اصفهان ادامه می‌دهند. پیش از این بهمن مسعودی رئیس، مهدی امینی نایب رئیس و محمد ترابیان، سیدغلامرضا عبادزاده و ناصر نوری‌صفا اعضای هیات مدیره باشگاه سپاهان اصفهان بودند که جای خود را به اعضای جدید دادند.

نکته جالب درباره اعلام این اسامی آن بود که مسعود تابش، قائم‌مقام باشگاه سپاهان که در ابتدا خبر تغییرات هیات مدیره باشگاه اصفهانی را اعلام کرده بود، در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد که این خبر را از طریق رسانه‌ها شنیده اما از زحمات محمد ترابیان مدیرعامل پیشین این باشگاه تقدیر و تشکر کرد.

تلاش‌ها برای پرس‌وجو درباره تغییرات صورت گرفته ادامه داشت اما در این بین هیچکس حرفی بر زبان نمی‌آورد؛ پورسینا عضو هیات مدیره کارخانه فولاد مبارکه در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد که از تغییرات در هیات مدیره و مدیریت باشگاه سپاهان اصفهان اطلاع ندارد و مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در این زمینه پاسخگو نبود.

مهرزاد خلیلیان، مدیرعامل باشگاه سپاهان نیز ترجیح داد در این زمینه سکوت پیشه کند و تنها به صورت ضمنی، انتخابش به عنوان مدیرعامل باشگاه اصفهانی را تایید کرد.

کفعمی خبری از انتخابش نداشت
در شرایطی که گفته می‌شد حسین کفعمی به عنوان رئیس هیئت مدیره باشگاه سپاهان انتخاب شده، او در ابتدا در گفتگو با خبرنگار مهر از انتصابش به عنوان عضو جدید هیئت مدیره باشگاه اعلام بی‌خبری کرد و اعلام کرد که خبری از این مسئله ندارد اما پس از آن با چرخش ضمنی در موضع خود، حضور در هیات مدیره را نه تایید و نه تکذیب کرد و گفت: دو، سه هفته پیش با من در این خصوص صحبت شده بود اما خبری از این موضوع ندارم البته هرچه قسمت باشد، همان می‌شود.

پس از آن بود که سایت باشگاه سپاهان با انتشار خبری بر روی خروجی خود، بدون آنکه نامی بر زبان آورد، از تغییرات قریب‌الوقوع در باشگاه اصفهانی خبر داد که این خبر هم از سوی رسانه‌های گروهی انعکاس یافت، خبری که با گذشت نزدیک به یک روز، هنوز تایید یا تکذیب رسمی نشده است.

دلیل تغییرات صورت گرفته در باشگاه سپاهان
درباره دلایل تغییرات صورت گرفته در باشگاه سپاهان حرف‌و نقل‌های بسیاری شنیده می‌شود اما یکی از اعضای سابق هیات مدیره باشگاه سپاهان در گفتگو با خبرنگار مهر، حرف‌های جالبی پیرامون تغییرات صورت گرفته بر زبان آورد.

بنا بر گفته این عضو سابق هیات مدیره باشگاه سپاهان که نخواست نامش فاش شود، پایان قرارداد مهدی امینی و سیدغلامرضا عبادزاده دو تن از اعضای هیئت مدیره باشگاه سپاهان یکی از دلایل این تغییرات به شمار می‌رفت و تغییرات صورت گرفته امری کاملاً طبیعی به نظر می‌رسید.

این عضو هیات مدیره باشگاه سپاهان البته این را هم گفت که قرار بود تغییرات روز قبل از بازی سپاهان مقابل پرسپولیس، اعلام شود اما به دلیل اینکه تغییرات صورت گرفته تأثیری بر عملکرد بازیکنان سپاهان نگذارد، مطرح شدن این مسئله، اندکی به تأخیر افتاد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود پیرامون تلاش‌های ترابیان در سپاهان و اینکه چرا او در سمت خود ماندگار نشد، افزود: ترابیان در مدتی که به عنوان مدیرعامل سپاهان مشغول به کار بود، زحمات بسیاری در پست خود کشید اما باید قبول کنیم که او یک فرد ورزشی نبود.

مشکلاتی که گریبانگیر سپاهان است
این عضو پیشین هیات مدیره باشگاه سپاهان در ادامه به مشکلات پیش‌روی باشگاه اصفهانی پرداخت و در پاسخ به این سئوال که آیا به تغییرات صورت گرفته در باشگاه سپاهان خوش‌بین هستید یا خیر، بیان داشت: سپاهان یک باشگاه بزرگ است و به کار خود به خوبی ادامه می‌دهد؛ این باشگاه اصفهانی همیشه اگر پول داشته باشد، به روند رو به رشد خود ادامه خواهد داد.

مشکلات مالی و تاثیری که این مشکلات بر کار سپاهان می‌گذارد، وی در این زمینه نیز با خبرنگار مهر صحبت کرد و افزود: به هر حال مشکلات مالی در تیم سپاهان وجود دارد و این باشگاه اصفهانی در حال حاضر با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند اما امیدوارم که این مشکلات ادامه نداشته باشد.

وی پیرامون شایعه اینکه علیرضا رحیمی، مدیرعامل سابق باشگاه سپاهان بخش قابل توجهی از بودجه فصل آینده سپاهان را نیز در فصل جاری هزینه کرده بود نیز گفت: این مسئله یک مسئله کاملاً طبیعی به شمار می‌رفته و قبل از این نیز بحث دریافت بودجه فصل آینده سپاهان در تیم اصفهانی وجود داشته است.

وقتی همه گزینه‌ها به ساکت ختم نشدند
در شرایطی که طی ماه‌های گذشته و بعد از جدایی علیرضا رحیمی از سپاهان، شایعه حضور محمدرضا ساکت در باشگاه اصفهانی همواره شنیده می‌شد و هواداران سپاهان بارها نظر خود را برای حضور وی در سپاهان اعلام کرده بودند، به یک باره خبر حضور مهرزاد خلیلیان، مدیرکل پیشین تربیت بدنی اصفهان به عنوان مدیرعامل باشگاه اصفهانی منتشر شد.

شایعه حضور ساکت در سپاهان با انتخاب محسن پورسینا به عنوان عضو جدید هیئت مدیره شرکت فولاد مبارکه و با توجه به ارتباط نزدیک این دو در سپاهان، قوت بیشتری به خود گرفت، هرچند که ساکت چند ماه پیش در واکنش به شایعه حضورش در سپاهان، در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد که ترجیح می‌دهد هوادار سپاهان باقی بماند و به مدیرعاملی باشگاه اصفهانی فکر نمی‌کند.

سومین تغییر طلایی‌پوشان در یک فصل
سپاهان در طول سال‌های گذشته همواره به عنوان یکی از پرثبات‌ترین باشگاه‌های ایران به شمار می‌رفته و تغییرات متعدد مدیران عامل شرکت فولاد مبارکه و پس از آن اعضای هیات مدیره باشگاه اصفهانی، تاثیری بر مدیریت این باشگاه اصفهانی نگذاشته بود اما تغییر دوباره مدیرعامل باشگاه اصفهانی، سومین تغییر مدیرعامل این باشگاه در یک فصل به شمار می‌رفت.

این تغییرات که پس از باشگاه ذوب‌آهن، سرانجام دامنه دیگر باشگاه اصفهانی را نیز گرفت، حالا پرثبات‌ترین باشگاه ایران را به یکی از پرتغییرترین باشگاه‌های کشور تبدیل کرده و ثبات همیشگی سپاهان را زیر سئوال برده است.

به هر حال تغییرات صورت گرفته در باشگاه سپاهان که هنوز هم به صورت کامل قطعی نشده، شاید در ادامه کار این تیم اصفهانی تاثیراتی بگذارد و شاید حضور چهره‌های ذوب‌آهنی در جمع اعضای هیئت مدیره باشگاه اصفهانی در آستانه شهرآورد اصفهان، انتقاد هواداران سپاهان را نیز برانگیزد.

کد خبر 2226626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha