۵ شهریور ۱۳۸۴، ۱۳:۲۸

با هدف بررسي شايع ترين بيماري عفونتي قرن حاضر:

پنجمين كنگره پريودنتولوژي برگزار مي شود

پنجمين كنگره انجمن علمي پريودنتولوژي ايران، 7 و 8 مهرماه با هدف بررسي بيماري هاي پريودنتال (بيماري هاي لثه و بافت هاي نگهدارنده دندان) در تالار امام علي دانشگاه شهيد بهشتي تهران برگزار مي شود.

به گزارش گروه دانشگاهي "مهر"، دكتر غلامعلي غلامي متخصص پريودنتولوژي و ايمپلنت و رييس اين كنگره با اعلام اين خبر افزود: بيماري هاي پريودنتال شايع ترين عفونتي است كه بشر از گذشته تا كنون با آن دست به گريبان بوده تا جايي كه از اين بيماري به عنوان بيماري عفوني قرن حاضر نام برده مي شود.

وي با تاكيد بر اينكه در صورت از دست رفتن بافت هاي پريودنتال بر اثر بيماري، فرد دندان هاي خود را نيز از دست خواهد داد، بر اهميت اين رشته تكيه و تاكيد كرد.

دكتر غلامي يادآور شد: پنجمين همايش انجمن علمي پريودنتولوژي با حضور بيش از 500 دندانپزشك و با حضور ميهمانان خارجي از كشورهاي آمريكا، آلمان، بلژيك و لبنان برپا مي شود.

دكتر غلامي اظهار داشت: در تلاش هستيم كه برنامه زنده به صورت "تله كنفرانس" بين دانشگاه USC آمريكا و شركت كنندگان در كنگره داشته باشيم كه دو نفر از معروف ترين پروفسورهاي اين رشته در زمينه پريودنتولوژي و ايمپلنت براي حضار سخنراني كرده و به پرسش هاي آنان پاسخ خواهند داد.

وي گفت: رويكرد و محور كنگره امسال پيشگيري است كه اين محور با توجه به نياز جامعه و قابل پيشگيري بودن بيماريهاي پريودنتال، انتخاب شده است.

رييس پنجمين كنگره انجمن علمي پريودنتولوژي ايران اظهار داشت: با توجه به اهميت و نقش پيشگيري در مبتلا نشدن به بيماري هاي پريودنتال و ارايه تجربيات در زمينه راههاي پيشگيري از اين بيماري ها، روش هاي كنترل عفونت در مطب ها و پيشگيري از بيماري هاي مذكور در مدارس، طي هماهنگي كه با "انجمن بهداشت كاران دهان و دندان" صورت پذيرفته است، 100 بهداشت كار دهان و دندان از سراسر كشور به صورت رايگان در اين كنگره شركت كرده و آموزش خواهند ديد.

وي اضافه كرد: در اين كنگره محققان داخلي و خارجي به ارايه آخرين تكنيك هاي بازسازي استخوان هاي از دست رفته دو فك بالا و پايين مي پردازند.

دكتر غلامي خاطرنشان كرد: همچنين همزمان با اين كنگره، پانلي با عنوان بهترين و كارآمدترين طرح درمان ايمپلنت در بازسازي دهان و دندان با حضور 10 نفر از پريودنتيست هاي مجرب داخلي و خارجي برپا شده و دندانپزشكان با استفاده از اين مطالب مي توانند ، مشكلات كلينيكي بيماران خود را مطرح ساخته و بهترين "طرح درمان" را از اين كارگاههاي آموزشي ببينند.

رييس پنجمين كنگره انجمن علمي پريودنتولوژي  ايران گفت: همزمان با برپايي اين كنگره ، نمايشگاهي با حضور 20 شركت توليد كننده لوازم بهداشتي، دندانپزشكي و ايمپلنت ، با هدف ارايه جديدترين تكنولوژي هاي اين رشته برپا خواهد شد.

يادآور مي شود؛ كنگره مذكور به همت انجمن علمي پريودنتولوژي  ايران و با همكاري معاونت پژوهش دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي برگزار مي شود.

کد خبر 222864

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha