۱۵ بهمن ۱۳۹۲، ۲۱:۲۷

همایش انقلاب اسلامی در اراک برگزار شد/ جای خالی توجه به نقش زن در انقلاب اسلامی

همایش انقلاب اسلامی در اراک برگزار شد/ جای خالی توجه به نقش زن در انقلاب اسلامی

اراک – خبرگزاری مهر: چهارمین روز از ایام الله دهه فجر در استان مرکزی و شهر اراک مصادف بود با روزی که مسئولین ستاد گرامیداشت دهه فجر همایش انقلاب اسلامی و منزلت زن را برای گرامیداشت آن در نظر گرفته بودند؛ همایشی که محتوایش انتظارات عنوان آن را برآورده نکرد و جای نقش زن در انقلاب اسلامی خالی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که ظهر امروز برگزار شد مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی با اشاره به گستره فعالیت های بانوان در استان مرکزی از وجود 21 تشکل با موضوع زنان خبرمی دهد و معتقد است از مجموع 21 تشکل مردمی بانوان این استان 9 تشکل در اراک و بقیه در سایر شهرستان ها است.

زهرا فرجی می افزاید: تشکل های غیردولتی بانوان ضمن انسجام فعالیت های زنان، زمینه دست یابی به اهداف جامعه این قشر را تسهیل می کند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی ادامه داد: ایران با وجود قدمت کهن در حرکت های مردمی، در توسعه تشکل های غیردولتی با فراز و نشیب هایی روبه رو است که باید در راستای نهادینه کردن نقش این تشکل ها و اداره امور توسط آنها اقدامات اساسی صورت گیرد.

فرجی اظهار کرد: در دولت یازدهم با رویکرد واگذاری امور به مردم، توسعه مشارکت های اجتماعی به معنای واقعی مورد توجه رییس جمهوری است و باید با بهره گیری از این فرصت در راستای اجرای سیاست های تعامل گونه با سازمان های مردم نهاد اقدام شود.

جای خالی زنان استان مرکزی در انقلاب اسلامی در همایش

در مراسمی که امروز برای زنان برگزار شد جای خالی زنان استان مرکزی و شهر اراک در پیروزی انقلاب و نقش انقلاب در ارتقاء جایگاه زنان استان در جامعه خالی بود انتظاری که پیش بینی می شد در سایه برنامه ریزی به آن پاسخ داده شود.

همایشی که با عنوان دهان پر کن "انقلاب و منزلت زن امروز" در اراک برگزار شد نه سخنران ویژه ای داشت که به نقش زنان در پیروزی انقلاب اشاره کند نه گزارشی در این باره به حاضرین که بخش قابل توجهی از آنها دختران نسل سوم انقلاب بودند ارائه شد.

همایشی که در محتوایش به جای پرداختن به اصل موضوع که همان انقلاب و منزلت زنان بود به اهدای جوایزی به عده ای از زنان نمونه استان، زنان متولد بهمن 57 و اجرای سرود و حرکات ورزشی خلاصه شد تا بار دیگر همگان زیر لب زمزمه کنیم از ماست که بر ماست.

اگر چه جمعیت کثیر زنان و دختران حاضر در این همایش فرصت خوبی بود برای آنکه اهداف و آرمانهای انقلاب در حوزه زنان تبیین و تشریح شود اما این فرصت خوب بار دیگر سوخت تا این جمع کثیر دو ساعت وقت خود را به شنیدن دو سرود و دیدن حرکات نمایشی و البته یک کلیپ یک دقیقه و 51 ثانیه ای از تظاهرات زنان در بهمن 57 و تصاویری از فعالیت های اجتماعی زنان بعد از انقلاب صرف کردند.

شاید هم فراموش کردیم دهه فجر را گرامی می داریم تا به نسل جوان بیاموزیم انقلاب ما را از کجا به کجا رساند. اگرچه برگزار کنندگان این همایش نتوانستند در زبانی گویا نقش زنان را در انقلاب و نقش انقلاب را در ارتقا جایگاه اجتماعی زنان به وضوح بیان کند ما سعی کردیم این کاستی را در قالب گزارش ذیل کمی جبران کنیم.

به هر روی این همایش در شرایطی برگزار شد که انتظار می رفت این کلیدواژه ها تعریفی دوباره شود اما در این همایش "انقلاب و منزلت زن امروز" فرصت سوزی شد.

کد خبر 2228959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha