۲۷ فروردین ۱۳۹۳، ۱۹:۳۱

فرجی:

رشد طلاق در استان مرکزی یکی از معضل های اجتماعی/ نسبت 23 درصدی ازدواج به طلاق درسال 92

رشد طلاق در استان مرکزی یکی از معضل های اجتماعی/ نسبت 23 درصدی ازدواج به طلاق درسال 92

اراک-خبرگزاری مهر: مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی رشد آسیب های اجتماعی را عمده مشکل جامعه دانست و گفت: رشد آسیب اجتماعی طلاق در کشور و به ویژه در استان مرکزی امروزه به یکی از پدیده ها و معضل های اجتماعی تبدیل شد است.

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا فرجی ظهر چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران به مناسبت هفته زن و روز مادر با اشاره به افزایش نرخ طلاق نسبت به ازدواج در استان مرکزی افزود: نسبت ازدواج به طلاق در استان مرکزی و در سال 91 به 21 درصد رسیده و این در حالی است که این آمار در 9 ماهه نخست سال 92 به 23 درصد رسیده است.

وی از تشکیل کمیته شناسایی آسیب های طلاق خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه پدیده طلاق به معضلی جدی در جامعه تبدیل شده برای بررسی این موضوع کمیته ای در استان تشکیل شده است.

این مقام مسئول در ادامه به برنامه های گرامیداشت هفته زن اشاره و عنوان کرد: با عنایت به تشکیل ستاد هفته گرامیداشت هفته زن در کشور در اسفند ماه گذشته، پیرو آن ستاد گرامیداشت هفته زن نیز در استان مرکزی نیز از اوایل اسفند ماه گذشته در قالب 13 ستاد استانی و با 6 جلسه کاری با حضور 28 دستگاه اجرایی تشکیل شد.

در شهرستان ها 151 عنوان و در دستگاه های اجرایی هم 137عنوان برنامه در هفته زن اجرایی می شود

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی با بیان اینکه در این ستاد برنامه ها در سه بخش ستاد شهرستان ها، ستاد دستگاه های اجرایی و ستاد استانی اجرایی می شوند، گفت: در شهرستان ها 151 عنوان برنامه و در دستگاه های اجرایی هم 137عنوان برنامه در این هفته اجرایی می شود.

فرجی روز شمار هفته زن را اعلام و اظهار کرد: با عنایت به اینکه هفته زن از روز شنبه 30 فروردین ماه آغاز می شود اولین روز از هفته زن با عنوان زن، کرامت انسانی و عدالت اجتماعی نامگذاری شده که در این روز همایشی با حضور بانوان و با همین عنوان در استان مرکزی و شهر اراک برگزار خواهد شد.

برنامه های ستاد استانی در قالب 10 محور در استان تدوین شده اند

این مقام مسئول بازدید از مراکز مختلف فعالیت زنان، پیاده روی ویژه بانوان در پارک امیرکبیر، ارائه مشاوره بهداشتی و سلامت به بانوان و برگزاری همایش دهیاران استان و افتتاح نمایشگاه تخصصی توانمندی بانوان استان را از دیگر برنامه های تدوین شده برای این هفته برشمرد.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی با بیان اینکه برنامه های ستاد استانی در قالب 10 محور در استان تدوین شده اند، اظهار داشت: برگزاری سمینار، گفتمان و نشست های تخصصی با موضوعات روز شمار هفته زن، برگزاری کارگاه های آموزشی با موضوع اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی ایرانی اسلامی و غیره، تجلیل از زنان توانمند استان، دیدار با مسئولین ارشد و ائمه جمعه در استان و بازدید از مراکز فعالیت زنان در استان از جمله این محورها قلمداد می شود.

فرجی ادامه داد: برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی، مذهبی و هنری در شاخص های مختلفی همچون بهداشت و سلامت زنان و در بین اقشار مختلف بانوان، آموزش های غیر مستقیم در حوزه ی زنان، توزیع پیام و بروشور در این خصوص در بین بانوان از دیگر محورها می باشد.

افتتاح نمایشگاه توانمندی های زنان در استان مرکزی

وی با اشاره به افتتاح نمایشگاه توانمندی بانوان در هفته زن در مکان بین المللی نمایشگاه های غرب استان مرکزی در شهر اراک، بیان کرد: این نمایشگاه با بیش از 100غرفه در بخش بانوان شامل 5 غرفه صنعتی، فناوری و طراحی جدید، یک غرفه معدن، 2 غرفه تولید، 3 غرفه بازرگانی، 12 غرفه  صنایع تبدیلی، کشاورزی و دامداری، 16  غرفه طراحی دوخت، 19 غرفه صنایع دستی، 12 غرفه گلیم و فرش، 2 غرفه آموزشی و گردشگری و 7 غرفه خدماتی و انجمن ها در این هفته دایر می شود.

فرجی با اشاره به اینکه در حاشیه ی برگزاری این نمایشگاه خدمات مشاوره ی کسب و کار ویژه بانوان نیز به بانوان بازدیدکننده ارائه خواهد شد، اظهار داشت: در این نمایشگاه سعی خواهد شد کتاب نمایشگاه نیز چاپ و منتشر شود.

کد خبر 2272396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha