۲۲ دی ۱۳۹۲، ۱۶:۰۸

مقیمی:

نبود نقشه راه به مشکلات حوزه زنان دامن می زند/ حمایت از شکل گیری جریان کاری بانوان استان

نبود نقشه راه به مشکلات حوزه زنان دامن می زند/ حمایت از شکل گیری جریان کاری بانوان استان

اراک - خبرگزاری مهر: استاندار استان مرکزی با بیان اینکه نبود نقشه راه به مشکلات بسیار حوزه زنان دامن می زند، گفت: حوزه زنان در جامعه اسلامی ایران و استان مرکزی با مشکلات بسیاری روبروست که نیازمند بررسی دقیق از سوی مسئولان است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی ظهر یکشنبه با بیان این مطلب در اولین نشست خود با اعضای تشکل های غیردولتی بانوان استان مرکزی افزود: اگر بخواهیم در هر نشست به بیان صرف مشکلات بپردازیم نه تنها مشکلی حل نمی شود که زمان را نیز برای برنامه ریزی از دست می دهیم.

وی با تاکید بر ضرورت دسته بندی اهم مشکلات حوزه زنان و طرح دو مشکل به صورت اخص در هر جلسه گفت: اینگونه می توان طی برگزاری چند جلسه شاهد حل بخشی از مشکلات باشیم.

مقیمی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای حل مشکلات حوزه زنان گفت: زنان ایارن اسلامی نقش بسزایی در موفقیت های نظام تا کنون داشته و رسیدگی به مشکلات این بخش از زسالت های بزرگ دولت به شمار می رود.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه تشکل های غیر دولتی زنان در استان گفت: معاونت اجتماعی استانداری مرکزی به جد از این موضوع استقبال می کند.

استاندار مرکزی در ادامه با انتقاد از کمبود فضاهای تفریحی و فرهنگ ویژه بانوان در استان مرکزی و کلان شهر اراک گفت: طرح تاسیس بوستان بهشت مادران شهر اراک دردستور کار کارگروه امرو بانوان قرار گرفته و امید است با اجرایی شدن این طرح شاهد ایجاد فضایی شاد و مفرح برای زنان و دختران این شهر باشیم.

مقیمی یادآور شد: اگر چه دولت امروز با مشکلات اقتصادی بسیاری دست و پنجه نرم می کند اما این مهم نبایدمانع از آن شود که نتوانیم قدمی در حل مشکلات پیش روی جامعه برداریم در بخش زنان نیز اگر چه پول نداریم فعلا خرج کنیم اما باید چاره ای اندیشیده شود تا امکانات موجوددر مرکز استان و سایر شهرستان ها در بخش های مختلف فرهنگی و ورزشی مشترکا بین خانمها و آقایان به طور مساوری استفاده شود.

از شکل گیری جریان کاری بانوان در استان حمایت می کنیم

استاندار استان مرکزی در ادامه گفت: من به عنوان مدیر ارشد استانی از شکل گیری و راه اندازی جریان کاری برای بانوان استان استقبال و حکایت می کنم و امیدوارم این جریان موجب پویایی و شادابی زنان جامعه شود.

مقیمی در ادامه با اشاره به امکانات موجود در سطح استان مرکزی گفت: تشکل های مردمی حوزه زنان نگران نبود فضا و امکانات برای برگزاری برنامه های آموزشی خود نباشند چرا که کلیه اماکن و فضاهای موجود برای برگزاری برنامه ها در اختیار انهاست.

وی تاکید کرد: تشکل های غیردولتی باید با فراهم کردن بسترهای لازم برای ارائه مهارتهای زندگی به دختران موجبات آموزش این قشر را برای آینده ای بهتر فراهم کنند.

مشکلات اراک با شعار و کار سیاسی حل نمی شود

استاندار استان مرکزی در ادامه با اشاره به حجم مشکلات موجود در استان مرکزی گفت: مشکلات این شهر با شعار و سیاسی کاری و مصاحبه و .... حل نمی شود و باید یک روز تمام واقعیتهای این شهر را بپذیریم.

مقیمی آلودگی هوا را از جمله مشکلات بزرگ پیش روی این شهر برشمرد و گفت: معضل آلودگی هوای اراک معضلی است که بنا به هر دلیلی در سالهای اخیر بدان توجه نشده و آنقدر مشکلات روی هم تلنبار شده که به معضل آلودگی هوا تبدیل شده است.

وی حمل ونقل خودروها را یکی از علل آلودگی هوای کلان شهر اراک برشمردو گفت: سرمایه گذاری های صورت گرفته دولتی در حوزه کاهش ترافیک اراک قابل تقدیر است و امید آن داریم با احداث زیرگذرگاه ها و دو اتوبان جدید دیگر دراین مشکلی نباشد.

استاندار مرکزی گفت: متروی اراک هم از جمله طرح هایی است که در این راستا مورد توجه قرار رفته و امید آن داریم بعد از نظر مشاور طرح اجرای شود.

مقیمی در ادامه به آلایندگی کارخانه های صنعتی شهر اراک اشاره کرد و گفت: بخشی از این آلایندگی از سمت شازند و بخش دیگر در خود اراک تولید می شود که چاره اندیشی پیرامون کاهش این آلایندگی ها در دستور کار ستان قرار گرفته است.

وی در ادامه از تعطیلی 19 کارخانه استان به علت کمیود گاز طبیعی خبر داد و گفت: علاوه بر این گاز سه کارخانه سیما استن نیز قطع و این واحدهابرای ادامه فعالیت خود از سوخت مازوت استفاده می کنند.

21 تشکل غیردولتی در حوزه زنان استان فعال است

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری مرکزی نیز در این نشست از فعالیت 21 تشکل غیردولتی زنان در استان مرکزی خبر داد و گفت: از مجموع 384 تشکل غیردولتی فعال در استان مرکزی 21 تشکل به صورت خاص در استان مرکزی فعال است.

زهرا فرجی افزود: از مجموع 21 تشکل غیردولتی فعال در حوزه زنان استان مرکزی 9 تشکل در شهر اراک مشغول به کارند.

وی با اشاره به نقش تشکل های غیردولتی در انسجام فعالیت های اجتماعی بیان داشت: شکل های غیردولتی به لحاظ فارغ بودن ازبروکراسی های دولتی موفق تر در اجتماع عمل کرده ونقش بسزایی در نهادینه کردن ارزشهای اجتماعی دارند.

وی با انتقاد از عدم توسعه تشکل های غیردولتی در کشور گفت: علیرغم قدمت کهن حرکت های مردمی در ایران توسعه این تشکل ها با فراز و نشیب های بسیاری در کشور روبروست که نهادینه نقش آنها را در اجتماع کمی سخت کرده است.

 مشاور استاندار مرکزی در حوزه بانوان گفت: اگر چه تشکل های غیردولتی ساختاری از بدنه دولت ننیستند اما نقش موثری در ارتباط میفی جامعه و دولت دارند.
فرجی با اشاره به رویکرد دولت یازدهم در واگذاری امور به مردم و توسعه مشارکت های اجتماعی بیان داشت: اجرای سیاست های دولت در این حوزه موجب تقویت شکل گیری تعامل سازنده مردم و دولت می شود.

وی در ادامه با اشاره به بودجه 93 گفت: اعتبار اختصاص یافته به حوزه زنان و خانواده در بودجه سال آینده که در مقایسه با سال قبل 42 درصد رشد دارد قابل تقدیراست .

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی یادآور شد: اعتبارات اختصاص یافته به این بخش در بودجه سال 93 بیشترین رشد را در مقایسه با سایر بخشها دارد که این امر بیانگر نگاه ویزه دولت به حوزه زنان و خانواده است

کد خبر 2213032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha