۱۶ دی ۱۳۹۲، ۱۵:۴۲

زندوکیلی:

ترویج فرهنگ وقف در جامعه ضروری است/ نیازمند موقوفات با نیات جدید هستیم

ترویج فرهنگ وقف در جامعه ضروری است/ نیازمند موقوفات با نیات جدید هستیم

اراک-خبرگزاری مهر: معاون عمرانی استاندار استان مرکزی گفت: فرهنگ وقف در جامعه کنونی با توجه به نیازهای موجود ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی زندوکیلی، صبح دوشنبه در مراسم بهره برداری از مجتمع خدماتی، رفاهی و تجاری کوثر افزود: در گذشته واقفان و موقوفات در بین مردم و جامعه فراوانتر بود و امروز توجه اقشار جامعه به این مهم احساس می شود.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ وقف در جامعه، گفت: تغییر نگرش جدید واقفان و خیرین در این عمل خداپسندانه و نیات واقفین ضروری است.

شهرک امین و الهیه فاقد مسجد هستند

معاون عمرانی استاندار استان مرکزی با اشاره به اینکه شهرک امین و الهیه فاقد مسجد هستند، ادامه داد: با وجودی اینکه ارازی این منطقه متعلق به اداره کل اوقاف و امور خیریه است، باید نسبت به احداث مسجد در این شهرک ها تلاش شود.

 زندوکیلی همچنین به موقوفات استان مرکزی که طی سالیان دراز مورد استفاده در نیات واقفین بوده است اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه سپهداری اراک اولین حوزه علمیه کشور و دبیرستان صمصامی دومین دبیرستان قدیمی کشور جزو موقوفات است.

وی با بیان اینکه امروز نیازمند موقوفات با نیات جدید هستیم، اضافه کرد: نیازهای بسیاری در جامعه وجود دارد که با نیات جدید واقفین رفع می شود.

نیازمند موقوفات با نیات جدید هستیم

معاون عمرانی استاندار استان مرکزی با اشاره به اینکه به روز رسانی و گسترش این سنت حسنه در جامعه تنها به عهده اوقاف نیست و همه افراد در هر شرایطی می توانند مروج فرهنگ وقف باشند، اظهار کرد: امروز در جامعه نیازیی احساس می شود که نیازمند حضور خیرین و واقفین است.

زندوکیلی با بیان اینکه فرهنگ وقف محدود به مسایل و رفع نیاز در مسجد، حسینیه، احکام دینی و مذهبی نیست، تصریح کرد: امروز واقفین برای تعیین نیت موقوفه خود هیچ محدودیتی نداشته و می تواند بنا به نیاز جامعه و علاقه خود نیت وقف را مشخص کنند.

وی وقف را منبع مستمر مالی  برای رفع نیازهای جامعه دانست و ابراز امیدواری کرد: با آگاهی مردم از آثار نیکو و حسنه وقف بار دیگر موقوفات با نیات جدید در استان مرکزی افزایش یابد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در این مراسم با بیان اینکه 90 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز ساخت این مجتمع از سوی شرکت پارس مسکن الوند تامین شده است، گفت: این مجتمع با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، شرکت پارس مسکن الوند و شهرداری اراک احداث شده است.

 حجت الاسلام عباسیان با اشاره به اینکه این مجتمع در زمینی به مساحت پنج هزار و 100 متر مربع احداث شده است، افزود: مجتمع خدماتی، رفاهی و تجاری کوثر از موقوفات فرمانفرما در کوی الهیه اراک است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه مجتمع کوثر شامل سه طبقه و پارکینگ است، ادامه داد: طبقه اول شامل 65 باب مغازه، طبقه دوم این مجتمع رستوران و طبقه سوم نیز شهر بازی است.

حجت الاسلام عباسیان با بیان اینکه مجتمع مذکور با هدف آسایش و آرامش ساکنین کوی الهیه احداث شد، اضافه کرد: این مجتمع با زیربنای 11 هزار متر مربع احداث شد.

گفتنی است، همه درآمد مجتمع خدماتی، رفاهی و تجاری کوثر براساس نیت واقف به عتبات و عالیات اختصاص دارد.

کد خبر 2209061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha