۵ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۴۵

حجت الاسلام عباسیان:

ایستگاه های «همه واقف باشیم» در سراسر استان مرکزی برپا می شود

ایستگاه های «همه واقف باشیم» در سراسر استان مرکزی برپا می شود

اراک-خبرگزاری مهر: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از برپایی ایستگاه های «همه واقف باشیم» در سراسر استان همزمان با هفته وقف خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام آیت الله عباسیان، صبح پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تبریک به مناسبت هفته وقف، افزود: امسال نیز همچون سال گذشته برنامه های هفته وقف با شعار «همه واقف باشیم» برگزار می شود.

وی با تاکید بر اثرگذاری و بیان اصل مطلب با این جمله کوتاه و تشویق اقشار جامعه به این سنت حسنه، گفت: برای دومین سال متوالی برنامه های هفته وقف با این عنوان برگزار و در راستای ترویج فرهنگ وقف در بین اقشار جامعه تلاش می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه وقف تنها به معنای گذاشتن اموال برای رفع نیاز نیازمندان نیست، اظهار کرد: وقف حتی در آموزش حقوق شهروندی هم قابل اجرا بوده و افراد آگاه در این زمینه می توانند دانش خود را در اختیار دیگرا قرار دهند.

عباسیان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه 27 صفر روز وقف نام گذاری شده و این هفته از 9 دی آغاز می شود، اضافه کرد: برپایی ایستگاه هایی با عنوان «همه واقف باشیم» از جمله برنامه های این اداره کل در هفته وقف است.

وی با اشاره به اینکه این ایستگاه ها در میادین اصلی کلیه شهرستان های سراسر استان در هفته وقف دایر است، ادامه داد: در این ایستگاه ها مشاوره پیرامون وقف، آموزش و ترویج فرهنگ خسنه وقف به مراجعین داده می شود.

 

همایش استانی وقف و رسانه/نشست با اصناف

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی همچنین از برگزاری همایش استانی وقف و رسانه به عنوان مهمترین برنامه ی این هفته خبر داد و تصریح کرد: اصحاب قلم نقش موثری در جامعه ایفا کرده و در راستای ترویج فرهنگ وقف می توانند گام های اثرگذار بردارند.

عباسیان با بیان اینکه نشست های مشترک اوقاف و امور صنفی از دیگر برنامه های هفته وقف است، خاطر نشان کرد: این نشست ها در سراسر استان به منظور تبیین و تشریح فرهنگ حسنه وقف در بین اصناف برگزار می شود.

همایش «همه واقف باشیم» در سراسر استان

وی همچنین از برگزاری همایش «همه واقف باشیم» خبر داد و افزود: این همایش هم به صورت استانی و هم در شهرستان ها برگزار و از برترین های وقف تجلیل خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه کلنگ زنی پروژه های عمرانی در این هفته اجرا می شود، اضافه کرد: 20 پروژه عمرانی نیز در هفته وقف افتتاح می شود.
عباسیان برپایی نمایشگاه عملکرد اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در بخش موقوفات و فرهنگی، برگزاری زیارت حضرت رسول اکرم (ص) و مراسم عزاداری امام رضا (ع) و امام حسن مجتبی (ع)، خیمه های معرفت و خطبه های پیش از نماز جمعه را از دیگر برنامه های این اداره کل در هفته وقف عنوان کرد.

وی دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، اجرای برنامه های عمومی با حضور اندیشمندان و فضلا با محوریت ابعاد گسترده فرهنگ وقف، غبارروبی بقاع متبرکه استان برای ورود به ماه ربیع الاول و محافل انس با قرآن کریم از جمله برنامه های هفته وقف در استان مرکزی است.
 

کد خبر 2202921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha