۱۰ دی ۱۳۹۲، ۱۰:۱۸

در همایش وقف و رسانه عنوان شد:

سنت وقف در آموزش حقوق شهروندی گنجانده شود

سنت وقف در آموزش حقوق شهروندی گنجانده شود

اراک - خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با تاکید بر اینکه وقف هنر جامعه ایرانی اسلامی است گفت: سنت حسنه وقف باید در آموزش حقوق شهروندی گنجانده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام آیت الله عباسیان شامگاه روز دوشنبه در همایش وقف و رسانه در سالن جلسات این اداره  ضمن تسلیت به مناسبت 28 صفر، رحلت نبی مکرم اسلام و امام حسن مجتبی(ع) بر تبیین فرهنگ و سیره نبوی در جامعه اسلامی تاکید کرد و افزود:  وقف حتی در آموزش حقوق شهروندی هم قابل اجرا بوده و افراد آگاه در این زمینه می توانند دانش خود را در اختیار دیگران قرار دهند.

وی فرهنگ وقف را یکی از موثرترین و کلیدی ترین ارزش های دینی دانست و اظهار داشت: ترویج و فراگیر کردن سنت حسنه وقف در بین مردم هنر جامعه ایرانی اسلامی است، بنابراین همگان باید جهت ترویج این فرهنگ مقدس بیش از پیش بکوشند.

حجت الاسلام آیت الله عباسیان با اشاره به اینکه فرهنگ وقف یکی از موثرترین و کلیدی ترین ارزش های دینی در جامعه است، ادامه داد: هفته وقف فرصت مناسبی برای ترویج این فرهنگ و سنت حسنه الهی در جامعه است.

انفاق فقط مادی و گذشتن از مال دنیا نیست

حجت الاسلام آیت الله عباسیان بیان کرد: انسانی که به تزکیه نفس رسیده باشد می تواند مال خود را در راه رضای خدا انفاق کند اما انفاق فقط مادی و گذشتن از مال دنیا نیست بسیاری از افراد با انجام کارهای خیر و خداپسندانه به این امر مبادرت دارند همانطور که شهدا نیز در راه آزادی میهمن اسلامی جان خود را وقف کردند.

 

وی وقف را ماندگار ترین صدقه دانست و ادامه داد: صدقات بسیار و با شکل های متفاوت در جامعه برای رفع نیازهای نیازمندان در زمان و مکان خاص وجود دارد اما وقف صدقه جاریه است که آثار و برکات آن سال های سال و برای افراد مختلف و امور خیریه می ماند.

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد:  اقشار مختلف مردم به خصوص روحانیون باید تلاش کنند تا فرهنگ حسنه وقف به عنوان یک فرهنگ و رفتار صحیح در بین مردم نهادینه شود.

وقف، سنتی حسنه و نیکو است

وی بیان کرد: وقف، سنتی حسنه و نیکو است که در تمام ادیان مورد توجه قرار گرفته و ضمن تأمین روحی و عاطفی انسان، با آخرت انسان نیز گره خورده است که  دارای آثار فراوانی است که تقویت حس نوعدوستی وبرطرف کردن نیاز جامعه یکی از آنها است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار کرد: شکوفایی و ترویج فرهنگ وقف در جامعه تنها برعهده یک نهاد یا ارگان نیست بلکه همه‏ دستگاه‏های تبلیغی و اجرایی موظفند تا در جهت اعتلای فرهنگ وقف در جامعه با یکدیگر همکاری کنند.

حجت الاسلام عباسیان ادامه داد: اگر چه عمل به وقف از سوی مردم مهمترین راه ترویج است اما باید توجه داشت که مردم در زمینه وقف نیازمند راهنمایی و آموزش‏های دینی بیشتری هستند بنابراین روحانیون وظیفه دارند در این راه نسبت به آگاه سازی مردم اقدام کنند.

کد خبر 2205719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha