۱۴ فروردین ۱۳۹۳، ۱۰:۱۹

فاطمه (س) فاتح قله های استقامت /برگزاری سوگواره یاس نبوی در 94 بقعه استان مرکزی

فاطمه (س) فاتح قله های استقامت /برگزاری سوگواره یاس نبوی در 94 بقعه استان مرکزی

اراک-خبرگزاری مهر: بهار امسال مزین شده با نام حضرت فاطمه زهرا (س)، بهاری که بوی فاطمیه دارد و آغاز طبیعتی که همنوا شده با غم و حزن فرزندان علی (ع)، این بهار بوی زهرا (س) و بوی پیامبر (ص) را دارد، آری، بهار امسال بهاری است مزین و منقش شده با نام بزرگ زنی که فاتح قله های استقامت، صبر و حلم و شکیبایی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه (س) بانوی مهربانی و مروت است، فاطمه (س) جانی است برای جسم خسته جهان و روحی است برای کویر تشنه ی دنیا.
فاطمه (س) گوهر صدف هستی و سنبل تمام زیبایی های عالم است، فاطمه (س) سرچشمه ی پاکی ها و سعادت است، آری دخت رسول اکرم (ص) نمونه ی کامل زنان عالم و الگویی جامع برای دختران و زنان امروز است.

آرام آرام به روز شهادت بزرگ بانوی اسلام نزدیک شدیم، به لحظاتی که حزن و اندوه خانه علی (ع) را فرا گرفته بود و فرزندان فاطمه (س) بی تاب و پروانه وار گرد شمع وجود مادر می گشتند و رسیدیم به آن روزی که سیلی خورد بر صورت دخت گرامی پیامبر (ص) و شرمنده شده میخ در از زخمی که بر پهلوی بانوی پاکی عالم وارد کرد.

زمان در حال گذر است و کم کم عقربه ها به ساعت بی زمانی نزدیک می شوند و چشمان آسمان غمگین و اشک آلود فراق و دوری فاطمه صدیقه (س) از فرزندانش است.

دخت گرامی پیامبر اکرم (ص)  نمونه ای کامل از زن برای زنان عالم

غمی عمیق دنیا را فراگرفته و سنگینی حزن و اندوه فراق فاطمه زهرا (س) بر سر آسمان و جهان آوار شده است.حضرت فاطمه زهرا (س) دخت گرامی پیامبر اکرم (ص) به عنوان سنبل پاکی و طهارت و نمونه ای کامل از زن برای زنان عالم معرفی شده است.

حضرت زهرا (س) یکی از زنان بهشتی است که دارای خصیصه های زیبا و برجسته ی فراوانی است که پیروی از ایشان سعادت در هر دو عالم را  برای پیروانش به همراه دارد.

 

حضرت فاطمه (س) موهبتی در عالم اسلام

حضرت فاطمه (س) موهبتی هستند که در عالم اسلام و در نزد شیعیان از شخصیتی آسمانی برخوردارند، جایگاه این بانوی بزرگ عالم اسلام نه تنها در بین مسلمانان بلکه در بین سایر ادیان نیز از اهمیت و احترام والایی برخوردار است.

دخت گرامی پیامبر اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) و مادر 12 امام با ویژگی پاکی، طهارت، صبر، استقامت، عفت و راستی در بین مسلمانان از اهمیت و احترام فوق العاده ای برخوردار می باشند.

کرامت و از خود گذشتگی این بانوی بزرگ اسلام ، ایشان را به عنوان الگوی جامع و کامل زنان عالم معرفی کرده است، حضرت زهرا (س) از زنان نمونه و آسمانی است که خداوند برای انتخاب مسیر صحیح زندگی دیگر زنان ایشان را آفرید تا سایر زنان با پیروی از شیوه زندگی ایشان مسیر سعادت را طی کنند.

اهمیت و توجه پیامبر اکرم (ص) به فاطمه زهرا (س) نشان دهنده جایگاه پر اهمیت ایشان در نزد خداوند، پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) است؛ لذا حفظ این جایگاه ارزشمند به عنوان یکی از دستورات دین مبین اسلام از وظایف اصلی تمامی مسلمانان جهان بشمار می رود.

حضرت فاطمه (س) در سال پنجم پس از بعثت و در روز 20 جمادی الثانی در مکه به دنیا آمدند،  از القاب ایشان می توان به زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه و مرضیه اشاره نمود.

فاطمه، در لغت به معنی بریده و جدا شده می‌باشد و علت این نامگذاری بر طبق احادیث نبوی، آن است که پیروان فاطمه (س) به سبب او از آتش دوزخ بریده، جدا شده و برکنارند.

زهرا به معنای درخشنده است و صدیقه به معنی کسی است که به جز راستی چیزی از او صادر نمی شود. طاهره به معنای پاک و پاکیزه، مبارکه به معنای با خیر و برکت، بتول به معنای بریده و دور از ناپاکی، راضیه به معنای راضی به قضا و قدر الهی و مرضیه یعنی مورد رضایت الهی است.

سراسر زندگی حضرت زهرا (س) مملو از کرامت انسانی و راستی و پرهیزگاری

سراسر زندگی حضرت زهرا (س) مملو از کرامت انسانی و راستی و پرهیزگاری است و کرامت های اخلاقی این بانوی بزرگ عالم اسلام در وصف و کلام نمی گنجد و همین بس که ایشان بانوی بهشتی و برگزیده زنان عالم است.

در روز سوم جمادی الثانی سال یازدهم هجری حضرت فاطمه (س) بر اثر ضربات وارده در به ایشان و در حالیکه 18 سال بیش نداشتند و تنها 95 روز پس از وفات رسول گرامی خدا (ص) دار فانی را وداع گفتند.

پیکر مطهر ایشان بنابر خواست خودشان توسط حضرت علی (ع) غسل و کفن و به صورت مخفیانه دفن شد. امروز نیز با گذشت سال های متمادی از آن شب هنوز هم که هنوز است هیچکس نمی داند پیکر مطهر دخت گرامی پیامبر اکرم (ص) در کجا دفن شده است و عاشقان ایشان منتظر ظهور مهدی موعود (عج) هستند تا با ظهور ایشان قبر مادرشان هم آشکار شود.

مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان مرکزی با اشاره به شخصیت برجسته ی حضرت زهرا (س) به خبرنگار مهر گفت: حضرت زهرا (س) الگوی کامل زنان عالم هستند که دختران و زنان باید با پیروی از زندگی ایشان راه سعادت را پیدا کنند.

حضور گسترده مردم در مراسم روضه خوانی حضرت زهرا (س)

حجت الاسلام عباسیان حضور گسترده مردم در مراسم روضه خوانی حضرت زهرا (س) را عاملی برای خنثی کردن نقشه های دشمنان اسلام دانست و عنوان کرد: دشمنان اسلام همیشه در طول سال های متوالی سعی در از بین بردن پیوند بین مردم و اهل بیت (ع) داشته اند که با حضور پرشور مردم در هیات های مذهبی این ترفند همیشه ابطر باقی مانده است.

 

 

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام شهادت دخت گرامی پیامبر اسلام (ص) ابراز کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی امسال برای پنجمین سال متوالی و از امروز نسبت به برگزاری سوگواره یاس نبوی در استان اقدام نموده است.

این مسئول افزود: در این راستا امروز آستان مقدس امامزادگان عبدا... (ع) و بی بی شهربانو(س) روستای آهوی شهر آشتیان با حضور عاشقان اهل بیت غبار روبی شد.

برگزاری سوگواره یاس نبوی در 94 بقعه استان مرکزی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از آمادگی هیات امنا 94 بقعه متبرکه استان مرکزی برای برگزاری هر چه بهتر سوگواره یاس نبوی خبر داد و اظهار داشت: سوگواره یاس نبوی از امروز 10 فروردین ماه در 94 بقعه متبرکه استان مرکزی آغاز شده است و این طرح تا 15 همین ماه نیز ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام عباسیان ادامه داد: هدف از برگزاری این سوگواره را ترویج ساده زیستی، فضایل و سیره حضرت زهرا (س) و ترویج فرهنگ وقف بر اساس نیات واقفین دانست و بیان داشت: در این سوگواره برنامه هایی همچون مداحی و سخنرانی، مراسم عزاداری ویژه بانوان، تجمع بزرگ سادات در روز شهادت حضرت زهرا(س) و پس از اقامه نماز مغرب و عشا در آستان مقدس امامزادگان عبدا...(ع) و آمنه خاتون (س) شهر اراک می شود.

.......

طاهره قهیه ای

کد خبر 2263556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha