۱۱ خرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۰۸

حجت الاسلام سلطانی:

اعیاد شعبانیه در 30 بقعه شاخص استان مرکزی برگزار می شود

اعیاد شعبانیه در 30 بقعه شاخص استان مرکزی برگزار می شود

اراک- خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از برگزاری ویژه برنامه اعیاد شعبانیه در 30 بقعه شاخص استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اصغر سلطانی ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران گفت: جشن میلاد امام حسین(ع)، امام سجاد (ع) و حضرت ابوالفضل(ع) در 30 بقعه شاخص استان به صورت ویژه و با حضور سخنرانان و مداحان برجسته استانی و کشوری برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه جشن اعیاد شعبانیه در همه بقاع برگزار می شود، افزود: بقاع متبرکه استان مرکزی همواره میزبان عاشقان و دوستداران اهل بیت(ع) هستند و علاوه بر این سی بقعه بقاع دیگر نیز برنامه جشن و شادی با حضور گسترده مردم دارند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک ماه مبارک شعبان گفت: ماه شعبان ماه رحمت است که در این ماه میلاد با سعادت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و امام سجاد (ع) و در نیمه شعبان نیز میلاد حضرت ولی عصر(عج) را در پیش داریم.

حجت الاسلام سلطانی تبیین فرهنگ دینی و اهل بیت(ع) را ضروری دانست و بیان کرد: برگزاری برنامه های فرهنگی و جشن ها راهی برای تبیین و ترویج فرهنگی دینی در بین افراد به ویژه نسل جوان و نوجوان جامعه اسلامی دانست.

وی با بیان اینکه بقاع متبرکه در کنار جشن ها و مراسم های خود برنامه های فرهنگی نیز برگزار می کند، ادامه داد: برگزاری مسابقه فرهنگی برای افراد، پرسش و پاسخ به سوالات جوانان، گفتمان های دینی، مشاوره و تبلیغ وقف از برنامه های است که در جهت تقویت باورهای دینی جوانان برگزار می شود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان مرکزی همچنین به اهداء جوایز به همنامان امام حسین(ع)، حضرت عباس و امام سجاد(ع) نیز خبر داد.

کد خبر 2303033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha