۲۳ تیر ۱۳۹۳، ۹:۵۰

حجت الاسلام محمدی؛

3000 بقعه متبرکه در کشور در مرحله عملیات عمرانی است

3000 بقعه متبرکه در کشور در مرحله عملیات عمرانی است

اراک-خبرگزاری مهر: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تاکید براهمیت بازسازی بقاع متبرکه گفت:3 هزار بقعه در کشور در مرحله عملیات عمرانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی محمدی شامگاه یکشنبه، در مراسم افتتاح شبستان حضرت زهرا(س) و شبستان امام حسن مجتبی(ع) امامزاده محمد عابد(ع)، افزود: امامزادگان و بقاع متبرکه مامن و پناهگاهی برای انسان بوده و در مواقع نیاز و در ظلمت و تاریکی ها راهنما و راهگشا انسان هستند.

وی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) همواره هدایتگر انسان ها هستند، گفت: در این وانفسای فرهنگی، دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) با تمام توان در تلاش برای دور کردن مسلمانان از فرهنگ اسلام و قرآن و اهل بیت(ع) که راهگشای سعادت و خوشبختی هستند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ادامه داد: مسلمانان با پیروی از ائمه معصومین(ع) و حرکت در مسیر الهی، تلاش دشمنان را بی نتیجه گذاشته و در مسیر حق گام بردارند.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه امامزادگان از نعمات الهی هستند که خداوند نصیب ملت های مسلمان و ملت ایران کرده است، اضافه کرد: خدمت به این بزرگواران و حرکت در مسیر آنان نه تنها چراغ هدایت انسان است بلکه احسان و نیکی آنان در زندگی نمود می کند.

25 هزار خادم در بقاع متبرکه کشور فعالیت می کنند

وی با بیان اینکه 25 هزار خادم در بقاع متبرکه کشور جزو هیئات امناء بقاع به زائران خدمت می کنند، اظهار کرد: اکنون سه هزار بقعه در سراسر کشور در حال انجام عملیات عمرانی است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تاکید بر اینکه این بقاع بستر مناسبی برای انجام فعالیت های فرهنگی و جذب جوانان است، تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ دینی و جذب نوجوانان و جوانان در این مسیر نیازمند زیرساخت های هستیم که به لطف خیران و نیکوکاران و دوستداران اهل بیت(ع) آماده می شود.

سرمایه گذاری برای دین ضروری است

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، در این مراسم با تاکید بر اینکه امامزادگان ظرفیت های مناسبی برای انجام امور مختلف هستند، گفت: توسعه بقاع متبرکه ای که ظرفیت مناسب داشته و پذیرای زائران بوده، نیازمند توجه است.

وی با اشاره به اینکه هرجا ائمه معصومین(ع) و فرزندان ایشان و علما حضور داشتند حوزه های علمیه برپاشد، افزود: در صورتی که در جوار امامزادگان نیز فضای مناسب برای احداث حوزه های علمیه فراهم شود از ظرفیت های این اماکن مقدس به نحو احسن استفاده می شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: شبستان هایی که در امامزاده محمد عابد به بهره برداری رسید علاوه بر اینکه فضای مناسبی برای فعالیت های مختلف فرهنگی، تربیتی، تفریحی است، فضای مناسب سیاحتی و زایرتی است.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر توسعه سالن ها، رواق ها و صحن های بقاع متبرکه، تصریح کرد: این مکان ها بستر حضور اقشار جامعه به ویژه در مناسبت هایی همچون شب های قدر و احیا است.

احیا و بازسازی بقاع با حضور خیرین ضروری است

استاندار استان مرکزی در این مراسم با بیان اینکه خیران و نیکوکاران در هر بخش و هر زمانی حضور پر رنگی دارند، گفت: هرگاه برای ساخت مدرسه، مسجد، بیمارستان، منزل مسکونی برای نیازمندان و غیره حضور خیران نیاز بود یار و همکار دولت بودند.

محمدحسین مقیمی، ادامه داد: در بازسازی و عملیات عمرانی بقاع متبرکه و امامزادگان نیز همچون گذشته با حضور مردم نتیجه موثرتری خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت های فرهنگی در بقاع زمینه ساز تحقق منویات مقام معظم رهبری است، اضافه کرد: اقشار جامعه به ویژه خیران باید دست به دست یکدیگر داده و در احیا وبازسازی بقاع تلاش کنند.

افتتاح شبستان امامزاده محمد عابد(ع)

حجت الاسلام آیت الله عباسیان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در این مراسم گفت: شبستان حضرت زهرا (س) با 700 متر زیربنا، شبستان امام حسن مجتبی (ع) با 1300 متر زیربنا و 500 متر راهرو ها که در مجموع 2500 متر زیربنای این شبستان است.

وی با بیان اینکه بنای مذکور طی 6 ماه به هبرده برداری رسید، افزود: این بنا با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان به بهره برداری رسید.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی  اضافه کرد: در این عملیات عمرانی نزدیک به 90 درصد از هزینه ها توسط مردم و مابقی از بخش های دیگر تامین شد.

حجت الاسلام عباسیان با بیان اینکه اکنون 260 بقعه فعال در استان مرکزی وجود دارد، تصریح کرد: یکصد بقعه در حال انجام عملیات عمرانی بوده و نیازمند توجه و مساعدت مردم برای تکمیل است.

گفتنی است، در پایان این مراسم کلنگ بازسازی بقعه امامزاده محمد عابد (ع) مشهد میقان با حضور حجت الاسلام علی محمدی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، محمد حسین مقیمی، استاندار مرکزی و جمعی از مسوولان استان به زمین زده شد.

کد خبر 2331039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha