۱۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۳۶

حجت الاسلام عباسیان؛

برگزاری جشن نیمه شعبان در 51 بقعه استان مرکزی/ 95 بقعه غبار روبی می شود

برگزاری جشن نیمه شعبان در 51 بقعه استان مرکزی/ 95 بقعه غبار روبی می شود

اراک-خبرگزاری مهر: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از برگزاری جشن نیمه شعبان در 51 بقعه استان مرکزی خبر داد و گفت: در بقاع متبرکه شاخص استان مرکزی که قابلیت برگزاری اعیاد و پذیرایی از دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را دارند، جشن نیمه شعبان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام آیت الله عباسیان، صبح شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اعلام این خبر افزود: جشن نیمه شعبان نیز در شب و روز جمعه با حضور گسترده مردم در امامزادگان و بقاع متبرکه استان مرکزی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه معنا و مفهوم انتظار خودسازی است، گفت: انسان برای بهبود وضعیت موجود و دستیابی به وضع مطلوب نیازمند مقدماتی همچون دوری از گناه و نافرمایی بوده و این امر زمینه ساز انتظار فرج است.

برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از برگزاری مراسم احیای نیمه شعبان خبر داد و اضافه کرد: در شب نیمه شعبان مراسم احیا در بقاع متبرکه با حضور دوستداران حضرت ولی عصر (عج) برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این جشن بزرگ با حضور سخنرانان و مادحین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار می شود، اظهار کرد: در حاشیه این مراسم برنامه های متنوع فرهنگی برای اقشار مختلف و سنین متفاوت در نظر گرفته شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: صبح روز نیمه شعبان که مصادف با روز جمعه است نیز دعای ندبه در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می شود.

پیش بینی حضور 10 هزار نفر در اردوهای یک روزه

عباسیان در بخش دیگری از سخنانش از اجرای طرح نشاط معنوی خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه استان برای غنی سازی اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان از برنامه های این اداره کل در ایام تابستان است.

وی با بیان اینکه برنامه های این طرح در راستای تقویت بنیه دینی و اخلاقی جوانان و نوجوانان اجرا می شود، اضافه کرد: کلاس های طرح تربیت حافظان، آشنایی با مبانی اعتقادی و آموزه های دینی، برنامه های اردویی و تفریحی از جمله برنامه های این اداره کل در تابستان سال جاری است.

43 بقعه طرح نشاط معنوی را برگزار می کنند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه 43 بقعه متبرکه استان طرح نشاط معنوی را اجرا می کنند، گفت: تبلیغات برای ثبت نام این طرح از اول خرداد ماه آغاز و تا پایان این ماه ادامه دارد.

عباسیان با تاکید بر اینکه ثبت نام از 10 خرداد آغاز و تا پایان خرداد ادامه دارد، تصریح کرد: کلاس ها از 10 تیر آغاز و تا 20 مرداد ادامه و اختتامیه کلاس ها از 20 تا 23 مرداد در استان برگزار می شود.

وی همچنین از برگزاری اردوهای یکروزه در استان خبر داد و گفت: همه دستگاه های برگزار کننده اوقات برای حضور در این اردوها و آشنایی نوجوانان و جوانان با امامزادگان و بقاع متبرکه می توانند اقدامات لازم را اتخاذ کنند.

95 بقعه استان غبار روبی می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از غبارروبی 95 بقعه متبرکه استان برای ماه ضیافت الهی خبر داد و گفت: اقبال عمومی برای حضور در بقاع و مساجد طی ماه مبارک رمضان بیشتر بوده و نیازمند توجه است.

عباسیان ادامه داد: غبارروبی و آماده سازی بقاع متبرکه استان برای آغاز ماه ضیافت الهی از برنامه های طرح ضیافت است.

وی از قرائت خطبه حضرت رسول با عنوان وداع ماه شعبان خبر داد و افزود: این مراسم در روز 5 تیر ماه در بقاع متبرکه برای ورود به ماه رمضان برگزار می شود.

اقامه نماز جماعت در بقاع متبرکه طی ماه مبارک رمضان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از اقامه نمازهای پنج گانه در بقاع متبرکه خبر داد و گفت: در بقاعی که ظرفیت حضور وجود داشته باشد نماز های صبح، ظهر و شب اقامه و در دیگر بقاع ظهر و شب یا شب اقامه خواهد شد.

عباسیان با اشاره به برپایی خیمه های معرفت در امامزادگان استان مرکزی، افزود: غرفه های مشاوره دینی، پاسخ گویی به سوالات شرعی و شبهات، طرح قرآن بخوانیم جایزه بگیریم، آشنایی با وقف و ترویج فرهنگ وقف، ادعیه خوانی، جزء خوانی، محفل انس با قرآن از جمله برنامه های اجرایی در بقاع متبرکه طی طرح ضیافت الهی است.

وی از حضور قاریان مصری در بقاع متبرکه استان خبر داد و اظهار کرد: آموزش حفظ، قرائت و تفسیر قرآن در بقاع متبرکه، اعزام مبلغ برای برگزاری طرح، برگزاری مراسم شب های قدر، جشن ولادت امام حسن مجتبی(ع) و شام غریبان حضرت علی(ع) از دیگر برنامه های طرح ضیافت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از برگزاری سفره های کریمانه افطار در بقاع متبرکه خبر داد و خواستار حضور خیرین برای اطعام روزه داران در بقاع متبرکه استان شد.

کد خبر 2306150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha