۲۲ شهریور ۱۳۹۳، ۱۵:۵۱

عباسیان: حجت الاسلام عباسیان خبر داد؛

23 وقف جدید از سوی خیران استان مرکزی انجام شد

23 وقف جدید از سوی خیران استان مرکزی انجام شد

اراک-خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از 23 وقف جدید توسط خیران این استان خبر داد و گفت: این موقوفه ها در سال جاری صورت گرفته است.

حجت الاسلام آیت الله عباسیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه پنج هزار و 169 موقوفه در استان مرکزی وجود دارد، افزود: از این تعداد23 موقوفه در سال 93 انجام شده است.

وی ادامه داد: سه دانگ یک قطعه زمین که تبدیل به تالار پذیرایی شده توسط «کریم سلیمانی» با نیت رفع امورات جاری مسجد علی بن ابیطالب شهرک نبئی وقف شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه یک قطعه زمین مزروعی بالغ بر یکهزار و 990 متر مربع توسط «حبیبه رحیمی» وقف شد، گفت: تعلیم و نشر قرآن و معارف اهل بیت(ع)، کمک به ایتام و تامین مخارج درمان از نیات این واقف است.

حجت الاسلام عباسیان با اشاره به اینکه قسمتی از یک زمین به مساحت 774 متر مربع از سوی « شاهوردیان و فرهودی» با نیت خیرات و مبرات وقف شده است، اضافه کرد: یک قطعه زمین مزروعی با نیت تامین هزینه های جاری مسجد توسط «محمدعلی کوهینی» وقف شده است.

وی اظهار می کند: وقف دو هزار متر زمین با نیت امور عام المنفعه روستای رباط مراد خمین توسط «محمدحسین رضایی» و دو هزار متر زمین با نیت گورستان روستای قلعه عباس آباد تورگیر توسط «فرزندان علی میرزا صابری» از دیگر موقوفات سال جاری استان مرکزی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی132 متر زمین برای احداث زینبیه گرکان توسط «مصطفی شیخ مرادی، پنج قطعه زمین جهت روضه خوانی در حسینیه شهدای روستای واران توسط «محمدعلی سینجلی»، یک قطعه زمین به متراژ 403 متر برای احداث حسینیه روستای هستیجان توسط «صفرعلی نجاتی» را از دیگر موقوفات استان مرکزی در سال جاری عنوان کرد.

حجت الاسلام عباسیان ادامه داد: یک باب منزل مسکونی به متراژ 60 متر جت ساخت و ساز قتلگاه امام محمد باقر(ع) توسط «سیدخدابخشی میرابوالقاسمی»، «ایراندخت امیری» و «محمود عطار نیاسر» هر کدام یک درخت گردو برای روضه خوانی وقف کردند.

وی با اشاره به وقف زمین مزوعی به مراه یک ساعت و نیم آب در روستای میقان برای عزاداری امام حسین(ع) توسط «غلامحسین احمدی»، اضافه کرد: یک دانگ منزل مسکونی به مساحت 329 متر با نیت اطعام مردم در روز عید غدیر توسط «محمد صادقی» از دیگر موقوفات سال جاری استان مرکزی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه یک دانگ منزل مسکونی به مساحت 329 متر برای روضه خوانی در ایام فاطمیه توسط «توران علوی» وقف شد، اظهار کرد: یک قطعه زمین به متراژ 735 متر، یک باب حسینیه به زیربنای 400 متر، پذیرایی مراسمات اهالی روستای توسط «محمد واحد» وقف شد.

حجت الاسلام عباسیان ادامه داد: یک باب مغازه، یک قطعه زمین به متراژ یکهزار و 500 متر و شش باب مغازه به متراژ 127 متر با نیت هزینه های عمرانی و فرهنگی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای قلطعه عباس آباد آستانه توسط «عزت الله نیازی» وقف شده است.

وی تصریح کرد: وقف یک قطعه زمین به متراژ 188 متر با نیت احداث حسینیه شهدای شهر هندودر توسط «عزت الله حیدری» و یک باب مغازه با نیت مسجد امام صادق(ع) کوی مسکن مهر محلات توسط «سید حسن مرتضایی و سایرین» از دیگر موقوفات استان مرکزی در سال جاری بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی وقف یک زمین با نیت احداث مدرسه توسط «غلامجسین محمدی» و یک باب مغازه جهت صرف حوزه علمیه صاحب الامر توسط « محمدآقا معمار زاده» را از دیگر موقوفات استان مرکزی در سال 93 عنوان کرد.

حجت الاسلام عباسیان با بیان اینکه موقوفات استان مرکزی بیشتر با نیت روضه خوانی امام حسین(ع)، ترویج فرهنگ قرآنی، روضه خوانی ایام فاطمیه وقف شده است، تصریح کرد: باید اقشار جامعه با وقف به عنوان یک عمل نیکو آشنا شوند.

وی با بیان اینکه آگاهی از نیازهای جامعه و وقف با نیات در جهت تامین نیازهای جامعه از اهداف اوقاف و امور خیریه است، ادامه داد: اگر واقفان نیات خود را متغییر عنوان کنند تا پس از رفع نیاز در جامعه به نیت دیگری صرف شود عمل نیکو و ماندگاری انجام داده اند.
 

کد خبر 2369297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha