۱۲ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۵۲

حجت الاسلام عباسیان خبر داد:

2 وقف جدید در استان مرکزی انجام شد

2 وقف جدید در استان مرکزی انجام شد

اراک-خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از انجام دو وقف جدید در این استان خبر داد.

حجت الاسلام آیت الله عباسیان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این موقوفات در شهرستان های دلیجان و آشتیان توسط واقفان خیراندیش انجام شد.

وی با بیان اینکه واقف خیراندیش «سیدخدابخش میرابوالقاسمی» یک واحد آپارتمان را در شهرستان دلیجان وقف کرد، گفت: این وقف به مساحت 60 متر مربع و ارزش 750 میلیون ریال وقف شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: این وقف در جهت امور عمرانی و فرهنگی قتلگاه حضرت سلطانعلی بن محمد الباقر(ع) روستای غیاث آباد منطقه اردهال شهرستان دلیجان وقف شد.

حجت الاسلام عباسیان همچنین از وقف شش دانگ یک باب مغازه در بازار آشتیان خبر داد و اضافه کرد: این مغازه توسط واقف خیراندیش «حاج محمد معمارزاده» وقف شد.

وی اظهار کرد: این مغازه به ارزش دو میلیارد و 500 میلیون ریال با نیت مصارف حوزه علمیه صاحب الامر آشتیان وقف شد.

وقف؛ سنت حسنه ماندگار

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با تاکید بر اینکه وقف یکی از با ارزش ترین کارهاست واین سنت حسنه ای از اهل بیت(ع) به ما امانت داده شده است، گفت: با توجه به برکات و آثار وقف در سطح جامعه اقشار مردم باید در جهت حفظ و ترویج فرهنگ وقف تلاش کنند.

حجت الاسلام عباسیان تصریح کرد: وقف نوعی صدقه جاریه است و برکات آن برای همیشه حتی پس از مرگ واقف در پرونده اعمال انسان نوشته می شود.
 

کد خبر 2342028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha