۲۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۵۵

مقیمی:

بازگو کردن برکات وقف، موجب توسعه این سنت حسنه می شود

بازگو کردن برکات وقف، موجب توسعه این سنت حسنه می شود

اراک-استاندار استان مرکزی با بیان اینکه وقف صدقه جاری برای ماندگاری فعالیت افراد است، گفت: بازگو کردن برکات و آثار وقف، سبب افزایش این سنت حسنه بین اقشار جامعه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین مقیمی، ظهر چهارشنبه در همایش وقف و رسانه با اشاره به اینکه رسانه در فعالتر شدن وقف و افزایش آثار و برکات آن بسیار موثر است، افزود: امروز در سراسر جهان افراد در اشکال متفاوت از طریق رسانه رفتار و انگیزه های گوناگون را در معرض دید عموم قرار می دهند.

وی با بیان اینکه در فرهنگ و آموزه های دینی وقف فعالیتی مذهبی و خیرخواهانه است، اضافه کرد: واقفان در جهت آموزه های دینی و برای قرب الهی از نیت تا وقف اموال و داشته های خود را پیگیری می کنند.

استاندار استان مرکزی ادامه داد: بعد از ظهور اسلام تمام کارهای با ارزش از وقف آغاز شده و برای تقرب درگاه الهی موقوفاتی ایجاد و بهره اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به افراد کم درآمد جامعه ارائه می شد.

مقیمی با بیان اینکه وقف از کارهای خیری است که سال های سال ماندگار است، اظهار کرد: امروز آب انبارها، مساجد، حسینیه ها و اماکن بسیاری وجود دارد که از ۷۰۰ سال پیش عوایدی را به نیازمندان و در راه ماندگان می رساند.

فعالیت های قرآنی یکی از کارهای ماندگار اوقاف

وی با اشاره به اینکه امروز اوقاف و امور خیریه فعالیت های بسیاری در آموزش قرآن و حفظ کلام وحی به علاقمندان ارائه می دهد، تصریح کرد: این مهم فعالیتی نیکو در ترویج فرهنگ وقف و آثار و برکات نیات واقفین است.

استاندار استان مرکزی با بیان اینکه در استان مرکزی موقوفات فراوانی با نیت روضه خوانی اباعبدالله الحسین (ع) وجود دارد، اظهار کرد: تا زمانی که این روشه برپا بوده و افراد در جلسات وعظ اخلاق و رفتار و کردار دینی را می آموزند برکات و آثار آن برای واقف و جامعه ماندگار است.

مقیمی شرایط اقتصادی کنونی جامعه و کمک خیرین به پیشرفت در عرصه های مختلف را ضروری دانست و اضافه کرد: خیرین در پیشبرد اهداف نظام نقش بسزایی دارند.

وی با تاکید بر بازگو کردن آثار و برکات وقف برای اقشار جامعه، گفت: نیاز به بزرگنمایی نبوده و اگر رسانه ها همان کاری را که انجام می شود انعکاس دهند آثار و برکات وقف سبب افزایش تعداد موقوفات می شود.

استاندار استان مرکزی تصریح کرد: تداوم بخشیدن به فرهنگ حسنه وقف و استفاده از تولیدات سمعی و بصیری در این راه سبب بهره برداری از ظرفیت رسانه و افزایش آگاه سازی و آشنایی مردم با وقف می شود.

کد خبر 2445528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha