۲۶ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۴۰

ربیعی:

آگاه سازی و افزایش سطح اطلاعات مردم از اولویت های اوقاف است

آگاه سازی و افزایش سطح اطلاعات مردم از اولویت های اوقاف است

اراک-مدیر کل دفتر ریاست، روابط عمومی و امرو بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه جایگاه وقف در عمق تاریخ بشریت است، گفت: آگاه سازی و افزایش سطح اطلاعات مردم از اولویت های اوقاف است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ربیعی، ظهر چهارشنبه در همایش وقف و رسانه، با اشاره به اینکه قبل از اسلام زرتشتیان برای آتشکده ها موقوفاتی را ایجاد کردند، افزود: با ظهور دین مبین اسلام، وقف زنگ و رونق دیگری گرفت.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) اولین واقف جهان اسلام بود، گفت: وقف در ایران قدمت طولانی و وسعتی جغرافیای بسیار داشته و اکنون ۱۷۹ هزار موقوفه وجود دارد.

مدیر کل دفتر ریاست، روابط عمومی و امرو بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار کرد: بخشی از تاریخ ایران از وقف نامه ها ثبت شده و این نشانه عظمت و قدمت موقوفات است.

ربیعی با بیان اینکه در صده اخیر و در دوران پهلوی اول سیاست بر این بود که درآمد موقوفات به معیشت علما را تامین کند، اضافه کرد: به دلیل پیروی نکردن علما از رژیم پهلوی این درآمدها صلب و وقف و موقوفات جزو مسایل سطحی بود.

وی ادامه داد: در دوره پهلوی دوم هم بسیاری از زمین ها و املاک وقفی بدون توجه در قالب اصلاحات ارزی سند صادر کرد و با شعارهای تبلیغاتی در اختیار مردم قرار گرفت، که آسیب بسیاری به وقف و موقوفات وارد کرد.

امام خمینی (ره) احیا کننده موقوفات

مدیر کل دفتر ریاست، روابط عمومی و امرو بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) برجای ماندن موقوفات بر اساس نیات واقفین را تایید و عملی کردند.

ربیعی با اشاره به محجوریت و گمنام بودن وقف در جامعه، افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سال ۸۹ طی نظر سنجی از ۲۳ هزار نفر در سراسر کشور به یافته های دست پیدا کرد.

وی ادامه داد: براساس این نظرسنجی ۷۷ درصد اقشار جامعه از آثار و برکات وقف کم اطلاع و بی اطلاع بودند، که این مهم سبب اندیشیدن سیاست های در حوزه تبلیغ و ترویج شد.

مدیر کل دفتر ریاست، روابط عمومی و امرو بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار کرد: این سازمان از سال ۸۸ همایش وقف و رسانه را در دستور کار خود قرار داد و تا کنون همایش های بسیاری در سراسر کشور برگزار کرده است.

ربیعی با بیان اینکه رویکرد این سازمان بر مبنای اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مردم در زمینه فرهنگ وقف است، تصریح کرد: همایش وقف و رسانه زیربنای تلاش اصحاب رسانه در این بخش است.

وی با اشاره به اهداف رویکرد سازمان اوقاف در آگاه سازی و اطلاع رسانی به اقشار مردم از برکات و آثار وقف، گفت: تبلیغ و اطلاع رسانی در این حوزه از تاکیدات مقام معظم رهبری برای گسترش این فرهنگ ناب است.

مدیر کل دفتر ریاست، روابط عمومی و امرو بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه وقف میراث ماندگار و از مبانی دینی است، تصریح کرد: این سنت حسنه اشاعه دهنده حس نوعدوستی، تعاون، برداری و همیاری، انسجام بخشی و وحدت و از ارزش های اجتماعی است.

کد خبر 2445397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha