۲۰ آذر ۱۳۹۳، ۱۸:۵۳

مدیرکل اوقات و امور خیرریه استان مرکزی:

وقف میراثی جاودان و یادگاری ماندگار از انسان های پارساست

وقف میراثی جاودان و یادگاری ماندگار از انسان های پارساست

اراک-مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: وقف میراثی ماندگار و جاویدان و یادگاری ارزشمند از انسان های پارسا است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام آیت الله عباسیان ظهر پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته وقف برگزار شد، گفت: وقف احسان ماندگار و اقدام خداپسندانه‌ای است که از طريق آن مي توان بخش قابل توجهي از مشکلات و تنگناهاي جامعه را شناخت و اموال و دارايي هاي افراد نيکوکار را داوطلبانه در جهت رفع آنها به کار بست.

وی با اشاره به اینکه هفته وقف فرصت مغتنمی برای انعکاس تلاش ها و زحمات خانواده بزرگ اوقاف و امور خیریه است، بیان کرد: این سنت حسنه و صدقه جاریه در طول تاریخ اسلام از پایه‌های ایجاد تمدن عظیم اسلامی بوده است و مؤمنان پاک‌اندیش و پارسا هر یک به ­فراخور حال خویش بدین امر اهتمام ورزیده و از خویش میراثی جاودان به یادگار گذارده اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه امروز این میراث عظیم در دستان ما است، بیان کرد: باید در حفظ و نگهداری از موقوفات و ترویج و گسترش فرهنگ وقف و معرفی خدمات ارزشمند واقفان و خادمان عرصه وقف و تشویق عموم مردم به این سنت حسنه، تلاش کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه اوقاف و امور خیریه استان مرکزی به همین منظور  برنامه‌های فرهنگی در هفته وقف برگزار می کند، اضافه کرد: هفته وقف امسال از 29 آذر ماه سال جاری آغاز می شود که در طول این هفته همایش ها و برنامه هی مختلفی از جمله  همایش استانی وقف و رسانه در روز چهارشنبه 26 آذر ماه با حضور اصحاب رسانه و مسئولان استانی و کشوری برگزار می شود.

وی اضافه کرد: در طول این هفته برنامه ها و همایش های مختلف با اصناف از جمله روحانیان، صنف صنعت گران، معدن داران، پزشکان و فرهنگیان برگزار می شود و هدف از برگزاری این همایش ها تبیین هر چه بیشتر فرهنگ وقف در جامعه و بین افراد و اصناف مختلف است.

موقوفات و فعالیت های فرهنگی در حوزه وقف در مصلای اراک به نمایش در می آید

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: غبار روبی گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی ، غبار روبی و عطر افشانی بقاع متبرکه ای به ویژه بقاعی که شهدا در آن مدفون هستند و برپایی نمایشگاه هفته وقف در استان مرکزی از جمله برنامه های این هفته است.

حجت الاسلام عباسیان با اشاره به اینکه نمایشگاه هفته وقف همزمان با این هفته در مصلای بیت المقدس شهر اراک به نمایش در خواهد آمد، بیان کرد: در این نمایشگاه ادارات اوقاف شهرستان های استان فعالیت های فرهنگی که در راستای گسترش فرهنگ وقف و اجرای امینانه نیت واقف انجام داده اند را به نمایش می گذارند.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه به منظور آشنایی هر چه بیشتر مردم با وقف و جلوه های آن برپا می شود، ادامه داد: تدابیر برای بازدید گروهی گروهای مختلف دانش آموزی، دانش جویی، طلاب، بسیجیان و همه افراد مختلف اندیشیده شده و یک گروه فرهنگی در این نمایشگاه به منظور تبیین فرهنگ وقف مستقر هستند.

وی برگزاری سخنرانی روسای اوقاف پیش از خطبه ها در مصلاهای سراسر استان، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک و استاندار مرکزی، ارایه خدمات رایگان در درمانگاه های موقوفه استان، برگزاری مسابقه انشانویسی برای دانش آموزان در رابطه با وقف، همایش وقف و اقتصاد با حضور فعالان بخش اقتصادی، افتتاح پروژه های عمرانی در هفته وقف و همایش یاوران وقف را از دیگر برنامه های این هفته دانست.

کد خبر 2441939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha