۶ خرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۰۰

مشایخی:

برگزاری کلاس های اوقات فراغت باید سرشار از تفریح و شادی سالم باشد

برگزاری کلاس های اوقات فراغت باید سرشار از تفریح و شادی سالم باشد

اراک - خبرگزاری مهر: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ضمن آسیب شناسی طرح های غنی سازی اوقات فراغت گفت: برگزاری کلاس های اوقات فراغت نباید ذهن جوانان و نوجوانان را مانند زمان تحصیل درگیر کند بلکه باید سرشار از تفریح و نشاط و شادی سالم باشد.

به گزارش خبرنگار مهر٬ مصطفی مشایخی صبح روز دوشنبه در جلسه شورای طرح و برنامه اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با اشاره به اهمیت و ضرورت برگزاری برنامه اوقات فراغت جوانان و نوجوانان گفت: تمدن بشری در اثر استفاده بهینه از اوقات فراغت شکل گرفته است.

وی بر فراگیری مهارت های هنری٬فنی و حرفه ای٬ صنایع دستی و عکاسی در قالب کارگاه های آموزشی به صورت کوتاه و کاربردی ویژه جوانان و نوجوانان و عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تاکید کرد و گفت: برگزاری کلاس های اوقات فراغت نقش بسزایی در جهت ورود جوانان و نوجوانان در آینده به بازار کار است.

این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنانش به سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: امسال نیز همچون سال های گذشته بیش از دو هزار نفر از جوانان و نوجوانان عضو کانون های مساجد با حضور در بیت تاریخی حضرت امام خمینی(ره) بار دیگر با آرمان های معمار کبیر انقلاب تجدید میثاق می کنند.

مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنی مساجد استان مرکزی نیز در سخنانی ضمن تبریک به مناسبت اعیاد ماه رجب و بهره گیری از فیوضات این ماه گفت: ماه رجب ماه استغفار٬ عبودیت و بندگی به درگاه الهی است.

برنامه های پیش بینی شده با محوریت قرآن کریم است

حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده به منظور غنی سازی اوقات فراغت اعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه اوقات فراغت جوانان در تابستان امسال با ماه مبارک رمضان همزمان است ٬برنامه های پیش بینی شده با محوریت قرآن کریم است.

حجت الاسلام ذوالفقاری برگزاری کلاس های حفظ٬ قرائت و آموزش مفاهیم جز سی ام قرآن کریم ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری در مقطع ابتدایی وبرگزاری طرح 1447 شامل روخوانی٬ حفظ و قرائت جزء 27 قران کریم ویژه سایر اعضی کانون ها را از برنامه های پیش بینی شده این دبیرخانه در تابستان سال جاری عنوان کرد.

مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی همچنین به برگزاری کلاس های کامپیوتر در مراکر دیجیتال اشاره کرد و افزود: این کلاس ها با حضور اعضای کانون های مساجد و با حضور استادان مجرب برگزار می شود.

اعزام بیش از 2 هزار نفر به اردوی متمرکز فرهنگی

وی همچنین با اشاره به همکاری دبیرخانه کانون های مساجد با جمعیت هلال احمر و سازمان فنی و حرفه ای استان در خصوص برگزاری کلاس های هنری های
دستی٬ کامپیوتر و امداد و نجات در مساجد مناطق روستایی اضافه کرد: در زمینه امکانات رفاهی نیز ضمن تعامل با میراث فرهنگی زمینه بازدید رایگان اعضای کانون های مساجد از اماکن تاریخی غار ها و موزه های استان فراهم شده است.

مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری استان مرکزی در پایان از اعزام بیش از 2 هزار نفر از اعضای کانون های مساجد به اردوی متمرکز فرهنگی در پایان کلاس های اوقات فراغت به شهر همدان خبر داد و افزود: در این اردوی فرهنگی نیز بازدید از موزه دفاع مقدس٬ بازدی از اماکن تاریخی و دیدنی همدان٬ مسابقه کتابخوانی و ورزشی و کلاس های آموزشی پیش بینی شده است.

کد خبر 2063881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha