۷ دی ۱۳۹۳، ۱۱:۵۶

زنديه وکیلی:

بررسی نیازهای پایه هر منطقه در اولویت مدیریت امور وقفی قرار گیرد

بررسی نیازهای پایه هر منطقه در اولویت مدیریت امور وقفی قرار گیرد

اراک-معاون هماهنگی عمرانی استانداری استان مرکزی گفت: بررسی نیازهای پایه هر منطقه باید در اولویت مدیریت امور وقفی قرار گیرد تا در سرعت بخشی به برنامه ها و بهبود رفاه و خدمات موثر باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی زنديه وکیلی، صبح يكشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی آفتاب تابان مرکزی، گفت: وقف باید برای مسائل علمی، فرهنگی و نیازهای چرخه اقتصادی، بهداشت و سلامت و مطالبات اجتماعی به عنوان نیازهای روز جامعه هدایت شود.

وی با بیان اینکه اگر وقف در جهت رفع نیازهای جامعه حرکت کند می تواند آثار و برکات بسیاری برای جامعه داشته باشد، اضافه کرد: بهره گیری از ظرفیت های اشتغال و تولید ثروت در حوزه گردشگری از جمله نیازهای روز جامعه بوده و نیازمند حضور خیران است.

معاون هماهنگی عمرانی استانداری استان مرکزی با اشاره به اینکه کاربری موقوفات جدید باید در مسیر پاسخگویی مطلوب به نیازها و همگام با نقشه توسعه استان باشد، افزود: امروز در جامعه مسائل و مشکلاتی وجود داشته که با منافع حاصل از موقوفات قابل حل است.

زندوکیلی از وقف به عنوان نهادی هدفمند برای تسهیل امور و پیشبرد برنامه های هر جامعه یاد کرد و افزود: واقفان باید با شناخت نیازهای مردم در بخش های مختلف با نیات خود ثمراتی ماندگار به یادگار گذارند.

درآمد حاصل از مجتمع رفاهی آفتاب تابان مرکزی صرف برپایی مراسم تعزیه خوانی و روضه خوانی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در ماه های محرم و صفر می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در این مراسم با بیان اینکه مجتمع خدماتی رفاهی آفتاب تابان مرکزی در زمینی به مساحت ۱۷ هکتار از موقوفه مرحوم باباجان ساخته می شود، گفت: بر اساس نیت واقف، درآمد حاصل از این پروژه صرف برپایی مراسم تعزیه خوانی و روضه خوانی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در ماه های محرم و صفر می شود.

حجت الاسلام آیت الله عباسیان ادامه داد: احداث پمپ بنزین، پمپ گاز، استراحتگاه، رستوران و پارکینیگ از مهمترین بخش های پروژه خدماتی رفاهی آفتاب تابان مرکزی است.

گفتنی است، در این مراسم مرحله دوم گاوداری اوقاف و امورخیریه استان مرکزی با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

کد خبر 2450667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha