۱۰ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۵۰

حجت الاسلام عباسیان خبر داد:

آغاز برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآنی وقف در استان

آغاز برگزاری سی و هفتمین دوره مسابقات قرآنی وقف در استان

اراک- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ببا بیان اینکه مسابقات قرآن اوقاف نیمه آذر ماه برگزار می شود، گفت: مسابقات قرآن اوقاف و هفته وقف نیازمند اطلاع رسانی مطلوب توسط رسانه های استان است.

حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان، در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برنامه های این اداره کل طی آذر ماه، افزود: نقش رسانه‌‌ها در انعکاس اخبار مرحله استانی سی‌ و هفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و فرارسیدن هفته وقف برای آگاهی اقشار جامعه موثر است.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌های استان به ویژه شبکه استانی می توانند پوشش خبری مطلوبی از برنامه‌های اجرایی این اداره‌کل داشته باشند، افزود: نقش رسانه همواره در اطلاع رسانی و هدایت افکار عمومی به مسایل مختلف قابل توجه است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه به منظور محقق شدن نظرات مقام معظم رهبری در راستای تربیت حافظان قرآن و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه به ویژه بین جوانان، مسابقات قرآن هرسال در چهار مرحله شهرستانی، استانی، کشوری و بین‌المللی برگزار می‌شود، اضافه کرد: مسابقات قرآن اوقاف همواره از اهمیت و جایگاه ویژه ای در سطح کشور برخوردار بوده و نیازمند توجه ویژه است.

مرحله استانی مسابقات قرآن نیمه آذر ماه برگزار می شود

حجت الاسلام عباسیان با اشاره به برگزاری مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه، افزود: این مرحله از مسابقات ۱۴ آذر ماه با حضور برگزیدگان مرحله شهرستانی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مسابقات مذکور در دانشگاه فرهنگیان اراک برگزار می‌شود، تصریح کرد: این مسابقات مانند دوره های قبل در دو مقطع سنی زیر ۱۶ سال (شکوفه ها) و بالای ۱۶ سال (بزرگسالان) برگزار می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: در این مرحله از مسابقات متسابقین در رشته های حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل با یکدیگر رقابت می کنند.

حجت‌الاسلام عباسیان با اشاره به اینکه مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات از نیمه دوم مهرماه تا ۳۰ آبان‌ماه به صورت مجزا در سطح شهرستان‌های استان برگزار شد و برگزیدگان این مرحله به مرحله استانی معرفی شدند، افزود: در مجموع ۳۷۴ برگزیده مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات به مرحله استانی راه یافتند.

وی با بیان اینکه امسال علاوه بر رشته‌های اعلام شده چهار رشته به مسابقات اضافه شده است، گفت: دو رشته حفظ ۱۰ جزء و قرائت ویژه بزرگسالان و دعاخوانی و فرازخوانی ویژه شکوفه‌ها به رشته‌های مسابقات اضافه شده است که برگزیدگان مرحله شهرستانی این رشته‌ها به مرحله استانی راه یافتند.

مدیرکل اوقاف استان مرکزی با بیان اینکه از سطح استان مرکزی در حدود ۲۷ هزار نفر در مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات ثبت نام کردند، گفت: برگزیدگان مرحله مرحله استانی این دوره از مسابقات تجلیل و به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

حجت الاسلام عباسیان با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی گسترده و تبلیغ تاثیر زیادی در تحقق این هدف دارد، تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآنی می‌تواند نقش مهمی در جهت نهادینه شدن این فرهنگ و افزایش انس با قرآن در جامعه ایفا کند.

۲۹ آذر تا ۵ دی ماه هفته بزرگداشت وقف

وی با اشاره به اینکه ۲۹ آذر تا ۵ دی هفته بزرگداشت وقف نامگذاری شده است، گفت: شنبه ۲۹ آذرماه با عنوان وقف، عمل امینانه به نیات واقفین و رفع نیازهای بشری و یکشنبه ۳۰ آذر با نام وقف، سنت نبوی، سیره ائمه اطهار(ع) نامگذاری شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه برنامه هایی برای ترویج این سنت حسنه و صدقه جاریه تدارک دیده شده است، افزود: سومین روز این هفته با عنوان وقف، علم و فن آوری و نقش حوزه و دانشگاه و چهارمین روز هفت با عنوان وقف، تجلی مودت اهل بیت (ع) با تکریم امامزادگان نامگذاری شده است.

حجت الاسلام عباسیان با بیان اینکه پنجمین روز این هفته به نام وقف، جهاد اقتصادی، ارتقای بهره وری موقوفات نامگذاری شده است، تصریح کرد: روزهای ششم و هفتم بزرگداشت هفته وقف هم با عناوین وقف، بانوان واقف و توسعه مشارکت های اجتماعی و وقف، نهاد ممتاز دینی و نشر فرهنگ قرآنی نامگذاری شده است.

کد خبر 2433753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha