۳ خرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۴۵

مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی معرفی شد

مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی معرفی شد

اراک – خبرگزاری مهر: طی مراسمی با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و مسئولین استانی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نماینده مردم شازنددر مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی ظهر شنبه در این مراسم گفت: فرهنگ استان مرکزی فرهنگی غنی است که بعنوان یک میراث فرهنگی باید جایگاه اصلی خود را پیدا کند.

قاسم عزیزی افزود: استان مرکزی منشا تاثیرات فرهنگی غنی در کشور بوده که امام خمینی (ره) بارزترین آن هاست.

وی ادامه داد: محورهای گردشگری بعنوان بخش مهمی از اقتصاد باید تعریف بشود و اگر در استان در این زمینه همگرایی ایجاد شود تاثیرات مثبتی بهمراه خواهد داشت.

استاندار مرکزی نیز در ادامه این مراسم گفت: میراث فرهنگی نگهبان تاریخ و فرهنگ یک کشور است و وظیفه اش حفظ درست امکانات تاریخیو انتقال آن به نسلهای آینده است.

محمد حسین مقیمی افزود: با توجه به اینکه این سازمان در سال های اخیر با ادغام سه سازمان مجزا دایره فعالیتش گشترده تر شد، انتظار می رود فعالیت جدی تر را در هر سه زمینه داشته باشد.

وی با بیان اینکه صنایع دستی بعنوان میراث یک کشور، هنری است که همیشه همراه مردم بوده، اظهار کرد: صنایع دستی نشان دهنده نبوغ انسان ها است و معرف هر دوره و نگرش آنها به زندگی است.

صنایع دستی نشان دهنده نبوغ انسانهاست

مقیمی گردشگری را بخش دیگر از فعالیت این سازمان دانست و گفت: این بخش نیازمند نگاه تازه و جدی تر است زیرا اهمیت گردشگری در انتقال و نشر فرهنگ است و دستاوردهای فرهنگی، هنری و اجتماعی هر کشور با سفر به آن معرفی می شود.

 

وی با اشاره به سابقه تاریخی ایران در این زمینه تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب گردشگری داخلی در کشور گسترش یافت ولی همچنان گردشگری خارجی نیاز به توجه بیشتر دارد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه گردشگری از زمانهای گذشته مورد توجه بوده است که نوشتن سفرنامه ها از دیرباز نمونه های برجسته ای از این موضوع می باشند ادامه داد: باید به موازات دیگر صنایع، صنعت گردشگری نیز در کانون توجه قرار بگیرد تا از آثار اقتصادی آن همچون سایر کشورها بهره برد.

مقیمی گفت: جذب گردشگر در رونق صنایع دستی نیزتاثیر دارد، زیرا فرصت خرید را برای گردشگران فراهم می آورد.

وی با اشاره به ظرفیت شهرستان های استان مرکزی در گردشگری بیان کرد: دفاع از میراث و فرهنگ کشور و معرفی مفاخر ازکارهایی است که اولویت است.

استان مرکزی دارای امکانات و پتانسیل های خوبی در صنعت گردشگری است

این مقام ارشد استان بیان کرد: استان مرکزی دارای امکانات و پتانسیل های خوبی در صنعت گردشگری است و همچنین آثار و تالیفات مهمی از علماء و دانشمندان این استان تدوین شده که باید برای همه مردم داخل و کشور معرفی شوند.

وی بازار اراک را یکی از میراث فرهنگی این استان معرفی و اضافه کرد: احیای بازار اراک در دستور کار قرار دارد و در این راستا باید امکانات استانی و مردمی بکار گرفته شود.

مدیرکل جدید اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی در این مراسم گفت: سه برنامه مهم در دستور کار جدید میراث استان مرکزی قرار خواهد گرفت.

نزدیک به6 سال استان، از برنامه عقب هستیم

سید محمد حسینی افزود: در زمان مدیریت قبلی من اولین طرح جامع گردشگری در استان مرکزی تصویب شد ولی هم اکنون نزدیک به شش سال استان از این برنامه عقب تر هستیم.

وی ادامه داد: اجرا و آغاز بکار 100 پروژه در این حوزه که مصوبه آن در گذشته تصویب شده  در دستور کار میراث فرهنگی قرار گرفته می شود.

حسینی اظهار کرد: تحویل محوطه ها و اماکن تاریخی به بخش خصوصی و ایجاد شهرک صنایع دستی در استان از دیگر برنامه های حوزه میراث فرهنگی خواهد بود.

در این مراسم سید محسن رحمتی پس از هشت ماه سرپرستی، سکان مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را به سید محمد حسینی تحویل داد.

کد خبر 2298042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha