۶ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۱۱

جشن روز دختر در آستان مقدس امامزادگان عبداله(ع) و آمنه خاتون(س) اراک برگزار می شود

جشن روز دختر در آستان مقدس امامزادگان عبداله(ع) و آمنه خاتون(س) اراک برگزار می شود

اراک-خبرگزاری مهر: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: جشن روز دختر به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت حضرت معصومه(س) در آستان مقدس امامزادگان عبداله(ع) و آمنه خاتون(س) شهرستان اراک برگزار می شود.

حجت الاسلام آیت الله عباسیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این مراسم ویژه دختران و بانوان بوده و عصر روز 6 شهریور ماه همزمان با جشن میلاد این بانوی بزرگ برگزار می شود.

وی تصریح کرد: بیان سیره و روش حضرت معصومه(ع) و الگوپذیری بین دختران و زنان، معرفی بیشتر آستان مقدس امامزادگان عبداله(ع) و آمنه خاتون(س) و تبیین فعالیت های فرهنگی این آستان از اهداف برگزاری این جشن است.

حجت الاسلام عباسیان همچنین از برگزاری همایش دختران و بانوان خادم آستان امامزادگان خبر داد و گفت: این همایش عصر 5 شهریور در آستان مقدس امامزادگان ابوالقاسم(ع) و علی(ع) روستای گوار برگزار شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره برگزاری فعالیت های فرهنگی مختلف در این آستان، افزود: برگزاری کلاس های طب سنتی و تحکیم خانواده با حضور استادی از تهران ویژه خواهران، برپایی دعای سمات با حضور خانواده های شهدا و اهدای ثواب آن به روح شهدا در عصرهای روز جمعه، قرائت دعیا کمیل، توسل و زیارت عاشورا بخشی از برنامه های فرهنگی این آستان مقدس است.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه (س) مظهر فضایل و از جمله بانوان گرانقدر و والا مقام جهان تشیع با مقام علمی والا است،  اضافه کرد: حضرت معصومه (س) از سوی دانشمندان و فقهای شیعه، به لقب «کریمه اهل بیت (س)» نامگذاری شده است.



 

 

 

 

 

کد خبر 2359177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha