۱۷ اسفند ۱۳۹۲، ۱۵:۱۲

عباسیان خبر داد:

اجرای طرح آرامش بهاری در 60 بقعه شاخص استان مرکزی

اجرای طرح آرامش بهاری در 60 بقعه شاخص استان مرکزی

اراک - خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از اجرای طرح آرامش بهاری در 60 بقعه متبرکه استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام آیت الله عباسیان صبح شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اعلام این خبر افزود: بقاع متبرکه از دیر باز مورد توجه و عنایت اقشار مختلف مردم بوده و ایشان در ایام مختلف برای زیارت به این اماکن مقدس سفر می کنند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح آرامش بهاری به مناسب تعطیلات نوروز همچون سال های گذشته در بقاع متبرکه استان همزمان با سراسر کشور پیگیری می شود، گفت: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی مهمترین هدف اجرای برنامه های مذکور است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: تقویت باورهای دینی مردم و انتقال رسالت ائمه اطهار (ع) همچون زمان حیات ایشان که منشا تبلیغ بودند از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

حجت الاسلام عباسیان با بیان اینکه انتقال باورهای دینی و اعتقادات و افزایش شناخت امامزادگان برای مردم یکی از مهمترین اهداف اجرای طرح آرامش بهاری است، اضافه کرد: ارائه سبک زندگی و ساده زیستی و رفتار اجتماعی صحیح در این بقاع در طرح آرامش بهاری انجام می شود.

28 اسفند تا 9 فروردین طرح آرامش بهاری

وی با اشاره به اینکه تابلوها و اطلاع رسانی در مسیر عبور مسافران برای شناساندن امامزادگان به مردم، افزود: این طرح از 28 اسفند ماه سال جاری آغاز و نا نهم فروردین ماه ادامه دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفتمان های دینی با حضور اساتید حوزه با موضوعات و مباحث دینی، پاسخگویی به مسایل شرعی، غرفه های مشاوره، غرفه کودکان جهت پر کردن اوقات فراغت، غرفه همه واقف باشیم و مشاوره و تبلیغ سنت حسنه وقف از برنامه های حاشیه ای این طرح است.

حجت الاسلام عباسیان همچنین از برپایی نمایشگاه دستاوردهای بقاع خبر داد و اظهار کرد: در این نمایشگاه ها دستاوردهای بقاع و اوقاف برای بازدید عموم دایر است.

وی با بیان اینکه برنامه تحویل سال نو نیز در بقاع متبرکه با حضور دوستداران اهل بیت (ع) انجام می شود، تصریح کرد: مردم بر اساس باورها و اعتقادات دینی در اماکن مذهبی وامامزادگان سال جدید را آغاز کرده و این امر نیازمند پذیرایی از مهمانان نوروزی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی همچنین از اسکان مسافران نوروز در بقاع متبرکه خبر داد و گفت: نزدیک به 10 بقعه استان مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزیزائر سرا بوده و مابقی برای اسکان موقت و چادر زدن آمادگی دارند.

94 بقعه متبرکه میزبان سوگواره یاس نبوی

حجت الاسلام عباسیان در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری سوگواره یاس نبوی برای پنجمین سال متوالی در استان مرکزی همزمان با سراسر کشورخبرداد و افزود: این سوگواره از 10 فروردین ماه آغاز و تا 15 این ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سوگواره یاس نبوی روز شهادت حضرت فاطمه (س) در بقاع متبرکه استان برگزار می شود، ادامه داد: این سوگواره ساعت 10 صبح آغاز و با مداحی و سخنرانی خطبای مجرب و اقامه نماز ظهر و عصر پایان می یابد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار کرد: ترویج فضایل و سیره حضرت زهرا (س)، ترویج ساده زیستی آن حضرت در جامعه، ترویج خطبه فدکیه به عنوان منشور بصیرت و دفاع از ولایت و امامت و ترویج فرهنگ وقف بر اساس نیات واقفین در این مجالس از اهداف سوگواره یاس نبوی است.

حجت الاسلام عباسیان همچنین از برگزاری مراسم عزاداری ویژه بانوان خبر داد و گفت: این مجالس با عنوان روضه خوانی «رهروان یاس نبوی» و با حضور گسترده بانوان برگزار می شود.

وی در پایان با بیان اینکه دشمنان همواره در تلاش برای تضعیف حضور مردم در مراسمات مذهبی بوده و فرصتعید نوروز را مقتنم می شمرند، تصریح کرد: حضور گسترده مردم در مراسم سوگواری یاس نبوی نشان از پیوند ناگسستنی و ارادت ملت ایران به ائمه اطهار (ع) بوده و نقشه های دشمنان را نقش بر آب می کنند.

کد خبر 2251780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha