۲ بهمن ۱۳۹۲، ۱۴:۳۳

زندیه وکیلی:

توسعه روستاهای استان مرکزی سند دار می شود

توسعه روستاهای استان مرکزی سند دار می شود

اراک - خبرگزاری مهر: معاون عمرانی استاندار مرکزی از تهیه سند توسعه روستایی خبر داد و گفت: این سند توسعه برای روستاهای استان در حال تدوین است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی زندیه وکیلی ظهر چهارشنبه در نشست مشورتی بخشداران استان مرکزی گفت: تدوین این سند موجب شتاب بخشی به برنامه های توسعه این مناطق با روشهای نظارتی و اجرایی می شود.

وی بازتولید و احیای خرده فرهنگها را از مولفه های مهم توسعه روستایی و تقویت همگرایی روستاهای استان برشمرد و اضافه کرد: مناطق روستایی به عنوان کانون تولید و بخش مهمی از هویت فرهنگی هر استان هستند که ادبیات توسعه آنها باید در قالب برنامه ریزی استراتژیک طراحی و اجرایی شود.

زندیه وکیلی بیان کرد: تدوین سند توسعه روستایی این استان از تکالیف ماده 194 برنامه پنجم توسعه و بندهای 19 و 20 آیین نامه ذیل این ماده است که استانداری و دستگاه های اجرایی را ملزم به تهیه نقشه راه توسعه برای مدیریت روستاها با محوریت دهیاریها و استفاده حداکثری از ظرفیتهای بالقوه کرده است.

وی افزود: اگر بخواهیم نگاه اقتصادی و توسعه محور داشته باشیم باید به اشتغالزایی در روستاها و مناطق دور دست بیشتر اهمیت دهیم.

وی یکی از دغدغه های اصلی مسئولان ذیربط را ایجاد اشتغال پایدار و درآمد مناسب برای آحاد مردم دانست و گفت: این سندتوسعه در دفتر امور روستایی در دست تدوین است و امیدواریم با نگاه کارشناسانه به این مهم به ایده ها و اهداف مؤثر در طرح دست یابیم.

افتتاح 260  طرح عمرانی، اقتصادی و خدماتی در دهه فجر و برگزاری آیین های جشن و سرور سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در روستاها  از جمله مصوبات این نشست بود.

در نشست مشورتی بخشداران استان، که امروز با حضور جمعی از مسئولان و بخشداران در معاونت عمرانی استانداری برگزار شد  بر ایجاد اشتغال روستایی تأکید شد.

کد خبر 2219429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha