۱۶ بهمن ۱۳۹۲، ۹:۲۸

موفق مطرح كرد:

سرمايه گذاران جديد خراسان شمالي به سمت تكميل واحدهاي نيمه تمام هدايت مي شوند

سرمايه گذاران جديد خراسان شمالي به سمت تكميل واحدهاي نيمه تمام هدايت مي شوند

بجنورد - خبرگزاري مهر: مدير كل اموراقتصادي استانداري خراسان شمالي با توجه به نیمه تمام و غیرفعال بودن برخی از واحدهای صنعتی موجود در استان، گفت: سرمايه گذاران جديد استان به سمت تكميل واحدهاي نيمه تمام صنعتي و نیز فعال کردن واحدهای راکد هدايت مي شوند.

محمدرضا موفق در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به شناسايي سرمايه گذاراني كه در خراسان شمالی اقدام به راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی کرده اما آنها را به صورت نيمه تمام رها كرده اند، افزود: سرمايه گذاران جديد خراسان شمالي به سمت تكميل واحدهاي نيمه تمام صنعتي هدايت مي شوند.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به این که در حال حاضر حدود 10 درصد از واحدهاي مستقر در شهركها و نواحی صنعتي استان در حالت راكد و غيرفعال به سر مي برند سعی می شود شماری از سرمایه گذاران جدید در خراسان شمالی برای فعال کردن دوباره این واحدها مدیریت شوند.

این مسئول عنوان کرد: برای تحقق این موضوع نشست های مشترکی بین سرمایه گذار جدید و دارنده واحد صنعتی نیمه تمام و یا راکد برگزار شده و با قیمتی توافقی، واحد صنعتی به سرمایه گذار جدید واگذار می شود.

وی اضافه کرد: با اجرای این برنامه عملا بسیاری از سرمایه گذارانی که وارد استان می شوند به جای این که فعالیت خود را از نقطه صفر آغاز کنند، عملا در ابتدای کار واحد صنعتی و تولیدی مورد نظر آنها مقدار قابل توجهی پیشرفت فیزیکی و ساختاری دارد.

مديركل امور اقتصادي استانداري خراسان شمالي با بیان این که كمبود نقدينگي دليل اصلي غيرفعال بودن 10 درصد واحدهاي صنعتي استان به شمار مي رود، اظهار داشت: به همین دلیل برنامه هدایت و مدیریت سرمایه گذاران جدید استان به سمت تکمیل واحدهای نیمه تمام و یا فعال کردن دوباره واحدهای صنعتی و تولیدی راکد در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته موفق اکنون شهرستان هاي مختلف خراسان شمالی داراي چهارده شهرك و ناحيه صنعتي هستند.

وی اضافه کرد: از ابتداي امسال تاكنون 381 قرار داد با سرمايه گذاران در شهرك هاي صنعتي استان منعقد شده و 161 هكتار زمين نیز جهت راه اندازي واحدهاي صنعتي در سطح شهرستان هاي خراسان شمالي واگذار شده است.

این مسئول اظهار داشت: از تعداد قراردادهاي منعقد شده 159 واحد صنعتي شهرك ها و ناحيه هاي صنعتي خراسان شمالي با سرمايه گذاري هزار و 100 ميليارد ريال به بهره برداري رسيده اند و واحدهاي باقي مانده مراحل ساخت را طي مي كنند.  

موفق با اشاره به اينكه در حال حاضر 105 واحد صنعتي و توليدي در شهرك و نواحي صنعتي استان در دست اجرا قرار دارند، اضافه كرد: جهت تكميل واحدهاي صنعتي اعتباري بيش از 600 ميليارد ريال پيش بيني شده است.

اين مسئول متوسط اشتغال زایی واحدهای شهرک ها و نواحی صنعتی استان را 20 نفر عنوان كرد و افزود: طبق آمارهاي گرفته شده در حال حاضر بيش از سه هزار نفر در واحدهاي توليدي صنعتي استان فعاليت مي كنند.

 

کد خبر 2229451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha