۲ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۰۹

در سال جاري/

63 درصد صادرات خراسان شمالي محصولات پتروشيمي بوده است

63  درصد صادرات خراسان شمالي محصولات پتروشيمي بوده است

بجنورد- خبرگزاري مهر: مدير كل امور اقتصادي استانداري خراسان شمالي گفت: از ابتداي امسال تا كنون 63 درصد صادرات استان مربوط به محصولات پتروشيمي بوده است.

محمدرضا موفق در گفتگو با خبرنگار مهر، با بيان اينكه از ابتداي امسال تاكنون بيش از 502 هزار تن كالا به ارزش 127 ميليون دلار از خراسان شمالي به كشورهاي هدف صادر شده است، اظهار كرد: در اين مدت 79 ميليون و 335 هزار دلار معادل 63 درصد از ارزش كل صادرات خراسان شمالي، مربوط به صدور محصولات پتروشيمي شامل اوره، ملامين و آمونياك بوده است.

به گفته وي صادرات محصولات پتروشيمي از استان در سال جاري به نسبت زمان مشابه سال گذشته از لحاظ ارزشي 15 درصد كاهش و از لحاظ وزني 0.3 درصد رشد داشته است.

موفق در ادامه افزود: همچنين در اين مدت 34 درصد از صادرات خراسان شمالي نيز به بخش صنعت اختصاص داشته و از ابتداي امسال تا پايان آذر ماه 313 هزار تن كالاي صنعتي به ارزش 44 ميليون و 616 هزار دلار از استان به خارج از كشور صادر شده است.

او اضافه كرد: اين ميزان نسبت به سال گذشته از لحاظ ارزشي 35 درصد و وزني 213 درصد رشد داشته است.

اين مسئول با بيان اين كه همچنين در اين مدت صادرات محصولات كشاورزي سه درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده بودند، گفت: از ابتداي امسال تاكنون سه هزار و 339 تن كالاي كشاورزي به ارزش سه ميليون و 49 هزار دلار از خراسان شمالي به كشورهاي هدف صادر شده است.

به گفته وي اين ميزان صادرات محصولات كشاورزي نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزشي 66 درصد و از لحاظ وزني هم 77 درصد كاهش داشته است.

شرکت پتروشیمی خراسان (سهامی عام) مستقر در بجنورد تولید کننده آمونیاک، اوره، کریستال ملامین و ازت مایع است و محصولات این شرکت بخشی از نیاز کشاورزی و صنایع بازارهای داخل و خارج کشور را تامین می کند.

 

کد خبر 2219200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha