۳۰ دی ۱۳۹۲، ۱۹:۵۴

امسال؛

واردات كالا به خراسان شمالي 41 درصد بيشتر شد

واردات كالا به خراسان شمالي 41 درصد بيشتر شد

بجنورد - خبرگزاري مهر: مدیركل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: ميزان واردات كالا به اين استان در مدت گذشته از امسال به نسبت پارسال 41 درصد بيشتر شده است.

محمدرضا موفق در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: از ابتداي امسال تا پايان آذرماه هزار و 923 تن انواع كالا به ارزش دو ميليون و 813 هزار دلار از كشورهاي مختلف وارد خراسان شمالي شده است.

وي با بيان اين كه اين ميزان واردات كالا به استان به نسبت مدت مشابه پارسال از لحاظ ارزش 41 درصد بيشتر اما از نظر وزني 35 درصد كمتر شده است، افزود: در مدت مشابه پارسال 674 هزار تن كالا به ارزش يك ميليون و 153 هزار دلار وارد استان شده بود.

موفق كالاهاي وارداتي به استان را در مدت مذكور بيشتر شامل برنج، انبه، فروكروم، شير هيدروليك، الكترود، سيليكوكلسيم، فروواناديوم و دستگاه توليد پلاستيك برشمرد و گفت: بيشتر اين كالاها از كشورهاي پاكستان، تركيه و ايتاليا وارد خراسان شمالي شده اند.

به گفته وي در مدت مذكور 502 هزار تن كالا به ارزش 127 ميليون دلار از خراسان شمالي به كشورهاي هدف صادراتي صادر شده اند كه اين ميزان به نسبت مدت مشابه پارسال از لحاظ ارزشي دو درصد و از نظر وزني 67 درصد بيشتر شده است.

موفق با اشاره به اين كه امسال برنامه صادراتي به ميزان 127 ميليون دلار صادرات براي خراسان شمالي در نظر گرفته شده بود، اظهار كرد: اين ميزان صادرات در مدت 9 ماهه گذشته از امسال محقق شد و پيش بيني مي شود اين ميزان تا پايان امسال به 150 هزار دلار صادرات برسد.

کد خبر 2218115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha