۲۴ دی ۱۳۹۲، ۱۸:۴۳

موفق:

2 هزار تن ميوه شب عيد در خراسان شمالي ذخيره شده است

2 هزار تن ميوه شب عيد در خراسان شمالي ذخيره شده است

بجنورد - خبرگزاري مهر: مدیركل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: امسال براي تنظيم بازار ميوه شب عيد در استان بيش از دو هزار تن ميوه ذخيره سازي شده است.

محمدرضا موفق در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اقدامات انجام شده در راستاي تنظيم بازار ميوه شب عيد در خراسان شمالي اظهار كرد: امسال به اين منظور دو هزار و 35 تن ميوه شب عيد شامل هزار و 200 تن پرتقال و 835 تن سيب ذخيره سازي شده است.

به گفته وي 835 تن سيب برنامه ريزي شده براي تنظيم بازار ميوه شب عيد در خراسان شمالي از محل توليدات داخلي ذخيره سازي شده و براي تهيه هزار و 200 تن پرتقال مورد نياز هم با اتحاديه باغداران استان مازندران قرارداد بسته شده است.

موفق با بيان اين كه تمامي مقدمات و تمهيدات لازم براي جابجايي و نگهداري اين ميزان ميوه فراهم شده است، اظهار كرد: در ايام پاياني امسال و روزهاي آغازين سال آينده اين ميزان ميوه با عامليت 11 مباشر در 200 مركز عرضه در شهرستان هاي مختلف خراسان شمالي توزيع مي شود.

اين مسئول عنوان كرد كه در تمامي 200 مركز توزيع ميوه طرح تنظيم بازار در خراسان شمالي پلاكاردهاي مشخص به همراه قيمت ميوه ها نصب مي شود.

وی اضافه كرد: اين ميوه ها داراي كيفيت مطلوب بوده و با نرخ 20 درصد پايين تر از قيمت بازار و با نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان توزيع مي شود.

به گفته اين مسئول هدف از توزيع اين ميوه ها كنترل و تعديل قيمت بازار در ايام پاياني سال است چرا كه اگر طرح مزبور اجرا نشود با توجه به برنامه ريزي فعالان سردخانه هاي ميوه براي توزيع ذخيره خود در ايامي همانند عيد نوروز، قيمت هاي ميوه در بازار تا چندين برابر افزايش پيدا مي كند.

موفق با اشاره به اين كه امسال ميزان توزيع سيب در اين طرح به نسبت پارسال بيشتر است، افزود: پارسال براي تنظيم بازار ميوه شب عيد 600 تن سيب و هزار و 300 تن پرتقال ذخيره سازي شده بود در حالي كه اين ميزان امسال به 835 تن سيب و هزار و 200 تن پرتقال رسيده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالي كه مدیركل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی ميزان ذخيره سازي ميوه شب عيد در استان را دو هزار و 35 تن شامل هزار و 200 تن پرتقال و 835 تن سيب ذكر كرده، معاون توسعه تجارت داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اين ميزان را هزار و 300 تن ميوه شامل 800 تن پرتقال و 500 تن سيب اعلام كرده است.

البته حسین کاظم زاده تصريح كرده است كه در صورت نیاز میوه شب عیدی تا سقف دو هزار تن برای خراسان شمالی ظرفیت سازی شده است.

کد خبر 2214679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha