۱۸ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۴۷

جمیری تاکید کرد:

استقلال کاری مجموعه عملیات عمومی خارگ برای ارائه خدمات بیشتر به ساکنین

استقلال کاری مجموعه عملیات عمومی خارگ برای ارائه خدمات بیشتر به ساکنین

بوشهر - خبرگزاری مهر: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: استقلال کاری بیشتر به مجموعه عملیات عمومی خارگ می‌تواند در ارائه امکانات بیشتر به مردم ساکن در این منطقه نقش بسیار مهمی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالکریم جمیری صبح جمعه در حاشیه اجرای برنامه‌های دهه مبارک فجر در بوشهر اظهار داشت: تلاش‌های بسیار زیادی را برای پیگیری مشکلات و نیازهای استان داشته‌ایم و در نشست‌هایی که با وزرا و مسئولان ارشد کشور داشته‌ایم، به نتایج خوبی دست یافته‌ایم.

وی به اشاره به نشست خود با وزیر جهاد کشاورزی، بیان داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی در زمینه کشاورزی و شیلات است که مسائل و مشکلات فعالان این حوزه را مطرح کردیم و خواستار پیگیری برای رفع آنها شدیم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی به برخی از موارد مطرح شده در این نشست اشاره کرد و افزود: توسعه سایت‌های پرورش میگو در استان بوشهر و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای بهره‌وری بهتر و بیشتر از پرورش میگو در سایت‌هایی که تا حالا انجام نشده‌اند، از جمله این مسائل بود.

لزوم توسعه اسکله‌های صیادی و تکمیل اسکله‌های در دست ساخت

وی با تاکید بر لزوم توسعه اسکله‌های صیادی و تکمیل اسکله‌های در دست ساخت، اضافه کرد: بررسی و مطالعه پرورش ماهی در مناطق ساحلی استان، همکاری و اعطای تسهیلات لازم و مناسب به سرمایه‌گذارانی که توانایی کشت گیاهان در آب‌های شور را دارند، از دیگر پیگیری‌های صورت گرفته بود.

جمیری در ادامه با اشاره به مشکلات آلایندگی صنایع نفت و گاز و پتروشیمی استان بوشهر برای بخش کشاورزی، تصریح کرد: باید تلاش شود تا حق آلایندگی از این صنایع دریافت شود و در راستای توسعه استان هزینه شود.

ضرورت راه‌اندازی پتروشیمی گناوه برای ایجاد اشتغال پایدار

وی همچنین به نشست خود با وزیر نفت اشاره کرد و ادامه داد: اشتغال پایدار یکی از اولویت‌ها و دغدغه‌های شهرستان گناوه است و راه‌اندازی پتروشیمی در این شهرستان می تواند نقش بسیار مهمی در این راستا داشته باشد که باید خوراک این پتروشیمی با مساعدت وزیر نفت قطعی شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری مشکلات مردم جزیره خارگ، تصریح کرد: مجموعه عملیات عمومی جزیره خارگ برای ارائه خدمات بیشتر به ساکنین نیازمند داشتن  استقلال کاری  بیشتر است  که باید اعطا شود.

وی همچنین از مطرح شدن مشکلاتی در زمینه راه‌های شهرستان‌های شمالی استان بوشهر که مرتبط با حوزه کاری وزارت نفت است، خبر داد و گفت: ورودی شهر گناوه از سمت دیلم به علت وجود لوله‌های نفت دارای مشکلاتی است که امکان اصلاح را گرفته است و باید اعتبارات لازم برای جابجایی ان صورت بگیرد.

جمیری در ادامه خاطرنشان ساخت: اجرای روکش جدید جاده اختصاصی نفت در مسیر گناوه - گره - گچساران و همچنین ساخت یک باب مدرسه در سربست گناوه از دیگر موارد قابل ذکر از این نشست است.

پیگیری برای حل مشکل مردم هلیله و بندرگاه

وی تاکید کرد: نشست‌هایی را نیز با معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و معاون پارلمانی رئیس جمهور داشتیم که در این نشست‌ها حل مشکل مردم هلیله و بندرگاه را پیگیری کردیم.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: طرح تخصیص اعتبار برای جابجایی دو روستای هلیله و بندرگاه از نتایج مثبت این نشست بود که پس از بازدید معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور از این منطقه صورت می‌گیرد.

وی افزود: مشکلات مردم در هلیله و بندرگاه را در نشست‌های متعدد با معاون پارلمانی رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی و معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور مطرح کرده‌ایم و توانستیم این مشکلات را به خوبی به اطلاع آنها برسانیم که انتظار داریم شاهد حل این مشلات باشیم.

ارتقای ساختار تشکیلاتی نیروی انتظامی شهرستان گناوه

جمیری با اشاره به نشست خود با فرمانده نیروی انتظامی کشور بیان داشت: ساختار تشکیلاتی نیروی انتظامی شهرستان گناوه با توجه به گردش‌پذیر بودن این شهرستان مورد تاکید بود که سردار احمدی مقدم وعده دادند که شاهد مساعدت لازم در این راستا باشیم.

وی همچنین به پیگیری‌های خود برای ارتقای کیفی و کمی خدمات بهداشتی و درمانی در نشست با وزیر بهداشت اشاره کرد و افزود: وضعیت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز از دیگر موضوعات مطرح شده بود که وزیر بهداشت نیز وعده دادند که موضوعات مطرح شده را بررسی کنند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار با رئیس گمرک ایران، تاکید کرد: ارتقای گمرکات منطقه 2 بوشهر و دیلم و بندر ریگ، استفاده بهتر از فرصت‌های تجاری، استفاده از تخفیف‌های گمرک از مسائل مطرح‌شده در این نشست بود.

کد خبر 2230979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha