۱۸ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۵۹

انتشار گفتگوی محرمانه دیپلمات های آمریکایی در یوتیوپ/واشنگتن از بروکسل معذرت خواهی کرد

انتشار گفتگوی محرمانه دیپلمات های آمریکایی در یوتیوپ/واشنگتن از بروکسل معذرت خواهی کرد

گفتگوی محرمانه دیپلمات های آمریکایی در خصوص اوکراین و آینده این کشور در فضای مجازی منتشر شده و واشنگتن، مسکو را به شنود این مکالمه و انتشار آن در "یوتیوپ" متهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، دیروز پنجشنبه گفتگوی تلفنی "ویکتوریا نولاند" معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اورآسیا، با سفیر این کشور در کی یف در یوتیوپ منتشر شد. در این گفتگوی تلفنی گویا نولاند از نقش اتحادیه اروپا در تحولات اوکراین انتقاد کرده و به این اتحادیه ناسزا گفته است.

در پی انتشار این گفتگوی تلفنی در فضای مجازی، "جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید گفت : از آنجا که این گفتگو برای اولین بار توسط دولت روسیه "توئیت" شده است به احتمال زیاد انتشار آن نیز توسط روسیه بوده است.

اما انتشار این مکالمه موجب شد تا آمریکا از اتحادیه اروپا معذرت خواهی کند. ویکتوریا نولاند پس از افشای گفتگویی که با سفیر آمریکا در کی یف داشته و در آن به اتحادیه ناسزا می‌ گوید، پوزش خواست.

علاوه بر این موضوع نولاند در گفتگوی تلفنی خود با سفیر آمریکا از عدم تمایل واشنگتن برای حضور احتمالی ویتالی کلیچکو، از رهبران مخالف دولت ویکتور یانوکوویچ، در دولت آینده اوکراین سخن گفته است.

"جن ساکی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این رابطه اعلام کرد که نمی داند چگونه این مکالمه ضبط و در شبکه اجتماعی یوتیوب قرار گرفته اما انگشت اتهام را در این مورد به سوی روسیه نشانه گرفت.

ویکتوریا نولاند در سال گذشته میلادی از جمله مقامات غربی بود که در میدان استقلال، مرکز اصلی تجمع مخالفان دولت در کی یف، برای نشان دادن حمایت آمریکا از معترضان، حاضر شده بود.

کد خبر 2231039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha