۱۹ بهمن ۱۳۹۲، ۹:۰۷

گنجی در گفتگو با مهر:

دانشگاه محقق اردبیلی دانشگاه مادر است

دانشگاه محقق اردبیلی دانشگاه مادر است

اردبیل- خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: با توجه به حجم و گستره فعالیت علمی این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه های مادر کشور شناخته می شود.

مسعود گنجی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: هم اکنون در این دانشگاه 201 رشته تحصیلی و 12 دانشکده ظرفیت علمی برای تحصیل 11 هزار دانشجو را فراهم کرده اند.

وی با بیان اینکه از رشته های دانشگاهی 38 مورد کارشناسی ارشد و دکترا دارند، اضافه کرد: تنها 40 رشته دکترا در این دانشگاه فعال شده است.

به گفته گنجی در سالهای اخیر با افزایش اعضای هیئت علمی 384 نفر جذب شده که در مقایسه با آغاز به کار این دانشگاه تنها با 30 نفر دانشجو رقم قابل توجهی است.

تجهیز فنی دانشکده ها در اولویت

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از جمله دلایل این توسعه را توجه به ارتقا کمی و کیفی خدمات علمی عنوان کرد و افزود: در این میان تجهیز علمی و فنی دانشکده ها در اولویت بوده است.

گنجی معتقد است صرف برگزاری کلاس نمی تواند فضای آموزشی را به یک دانشگاه تبدیل کند و ضروری است زمینه تمرین عملی و علمی دانشجو فراهم شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی در 104 هزار متر مربع فعالیت دارد، اضافه کرد: تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه ها به صورت جدی دنبال می شود.

وی از جمله پروژه های عمرانی در دست اجرا را ساخت کتابخانه مجهز این دانشگاه عنوان کرد و افزود: این پروژه نزدیک به 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کد خبر 2231356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha